ولایت‌مداری از اساسی‌ترین نیازهای جوامع اسلامی است
کد خبر: 3531167
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
صادقی:

ولایت‌مداری از اساسی‌ترین نیازهای جوامع اسلامی است

گروه اجتماعی: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی داراب، ولایت‌مداری را از اساسی‌ترین ضرورت‌ها و نیازهای جوامع اسلامی امروزی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام ابوالقاسم صادقی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان داراب امروز، 28 شهریور ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه بصیرت و ولایت، گفت: معرفت به مبانی اعتقادی و تعمیق بصیرت، آشنایی و انس با امامت و ولایت به‌ویژه نظام ولایی در زمان غیبت، اشاعه و ترویج فرهنگ خودسازی و فداکاری در راه آرمان‌های الهی و نهایتاً قربانی کردن هواهای نفسانی، چهار پیام محوری و ارزشمند عرفه، قربان و غدیر است.
وی با تأكید بر لزوم اهمیت جایگاه ولایت‌مداری اظهار كرد: ولایت‌مداری، یکی از اساسی‌ترین ضرورت‌ها و نیازهای جوامع اسلامی در صعب‌العبورترین گذرگاه‌های اجتماعی و دشوارترین امتحانات الهی است که ضمن انطباق کامل با خدامحوری، در تضاد فاحش با خودمداری است.
صادقی اظهار كرد: متأسفانه اکثر انسان‌ها از جمله برخی از مسلمانان در شرایط سخت، در معرض و تهدید این خروجی نفسانی و وسوسه شیطانی قرار می‌گیرد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی داراب بیان كرد: جایگاه ولایت‌مداری در فرهنگ ناب شیعی تا آنجایی است که امام راحل به‌طور قاطع از واژه ولایت مطلقه فقیه استفاده و بر آن مؤکداً تأکید کردند و مخالفان این واژه ترکیبی را فاقد درک درست از جایگاه و اختیارات موسع این ودیعه و نعمت الهی دانسته و هیچگونه شبهه بر آن را روا ندانستند.
captcha