گفتمان دینی «یاران خدا فدای نماز» در قم برگزار شد
کد خبر: 3535674
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

گفتمان دینی «یاران خدا فدای نماز» در قم برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: گفتمان دینی «یاران خدا فدای نماز» با همکاری دارالقرآن و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ستاد اقامه نماز استان قم در دانشگاه علوم پزشکی این استان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم با بیان اینکه امام حسین(ع) در اوج مشکلات و گرفتاری‌ها به نماز پناه می‌بردند، گفت: مردان خدا از ناملایمات دنیا به اسباب دنیوی روی نمی‌آورند بلکه با اقامه نماز به خداوند پناه می‌برند از او یاری می‌طلبند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری نماز ظهر عاشورا، اوج شکوه نماز در حماسه کربلاست، عنوان کرد: گرمای شدید هوا، تشنگی فراوان، بی‌شرمی دشمنان، خطر تیر ها و یورش‌های بی‌امان، اندوه شهادت یاران و بسیاری از موانع دیگر، هیچ کدام در آن روز تاریخی نتوانست کوچک‌ترین خللی در برپایی فریضه مقدس نماز در اول وقت ایجاد کند و امام حسین(ع) این گونه راه را بر همه بهانه‌گران و مستمسکان برای ترک نماز بست.
کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه شهدای ما مصداق پاسداران نماز ظهر عاشورا هستند، گفت:‌ قیام‌های الهی همه از مسجد و اماکن مقدس آغاز می‌شود و امام حسین(ع) نیز پایگاه اگاهی بخشیدن به مردم را از مسجدالحرام آغاز کرد.
captcha