آموزش زنان مسلمان آمریکا برای مقابله با حملات ناشی از نفرت
کد خبر: 3549639
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

آموزش زنان مسلمان آمریکا برای مقابله با حملات ناشی از نفرت

گروه بین‌الملل: «زینب عبدالله»، یک درمانگر مسلمانِ کودکان در شیکاگوی امریکا، با انتشار ویدئویی به زنان مسلمان آمریکا آموزش داده است که چگونه با حمله فردی که قصد دارد حجاب از سرشان بردارد، مقابله کنند.

آموزش زنان مسلمان آمریکا برای مقابله با حملات ناشی از نفرت

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «پرس تی وی»، از زمانی که دونالد ترامپ، به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شده است، تعداد حملات ناشی از نفرت علیه مسلمانان از میزان حملاتی که پس از حملات 11 سپتامبر رخ دادند، پیشی گرفته است.

بر اساس تجزیه و تحلیل مرکز تحقیقات «پیو» در آمریکا، با توجه به آماری که پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) منتشر کرده است، جرائم ناشی از تنفر در این کشور سال گذشته به سطح حملاتِ پس از 11 سپتامبر رسید.

در سال 2015، 91 مورد حمله فیزیکی با انگیزه‎های ضداسلامی به پلیس آمریکا گزارش شد که این عدد تنها 2 مورد کمتر از آمار حملات در سال 2001 و پس از حملات 11 سپتامبر است.

با وجود اظهارات ترامپ علیه مسلمانان و افزایش هراسِ ناشی از فزونی یافتن حمله علیه زنان مسلمان در آمریکا، زینب عبدالله، زن مسلمان و 24 ساله ساکن شیکاگو، به فکر مقابله و آموزش هم‎کیشان خود افتاده است.

زینب در طول روز به‌عنوان درمانگر کودکانِ مبتلا به بیماری اوتیسم فعالیت می‎کند، اما در شب مربی کلاس‎های دفاع شخصی برای ناشنوایان است.

این زن مسلمان به مدت چهار سال در رشته جوجیتسو برزیلی آموزش دیده است. هدف نهایی در این هنر رزمی که بر فنون گلاویزی متمرکز است، به‌دست آوردن وضعیت برتر نسبت به حریف و بی‌دفاع ساختن وی با استفاده از فن‌های قفل‌کننده ‌است.

این ورزش برای افرادی که با جثه‌ای کوچک قصد مبارزه با حریفی قوی‌‎هیکل دارند، بسیار مناسب است و بنابراین برای زینب که تنها 154 سانتی‌متر قد دارند، ورزشی ایده‌آل محسوب می‎شود.

این زن مسلمان به روزنامه گاردینِ انگلیس گفت: در صبح روزی که ترامپ به‌عنوان برندۀ انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی شد، زنان مسلمان بسیاری با وی تماس گرفته و ابراز نگرانی کردند.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به‌دفعات وعده داده است که از ورود مسلمانان به ایالات‌متحده جلوگیری و مهاجران غیرقانونی را اخراج می‎‌کند؛ این اظهارات قبل از انتخابات موجی از ناآرامی را در سطح جامعه امریکا ایجاد کرد و حتی بعد از پیروزی ترامپ نیز ادامه یافت.

زینب گفت: «مردم می‌خواستند بدانند که آیا روشی برای دفاع در برابر حملات ناشی از نفرت وجود دارد یا نه. من به اینترنت مراجعه کردم و هیچ آموزشی موجود نبود. مدام در اخبار می‌شنیدم که کسی روسری زن مسلمانی را از سرش کشیده و او روزی زمین نشسته و گریه کرده است. من از شنیدن این اخبار خسته شده بودم. ترس یک واکنش طبیعی و معقول است، اما تنها واکنشی نیست که ما می‎توانیم داشته باشیم.»

این زن مسلمان در تاریخ 26 آبان، ویدئویی با عنوان «مقابله با قاپیدن حجاب» منتشر کرد که به‌سرعت در رسانه‌های اجتماعی بازنشر شد. وی سپس نشستی با موضوع مقابله با حملات ناشی از نفرت در محل برگزاری کلاس‎های دفاع شخصی خود، برگزار کرد.  

زینب در ویدئوی خود برای توضیح روش مقابله با حمله یک فرد، از زبان اشارۀ مخصوص ناشنوایان استفاده کرده است.

ویدئوی زینب نه‌تنها در آمریکا بلکه در سراسر اروپا مورد توجه زنان مسلمان قرار گرفته است چراکه طی سال‌های گذشته جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در کشورهای اروپایی نیز افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس گزارش گاردین، تنها در بریتانیا پس از برگزاری همه‌‎پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) که در تاریخ 3 تیر سال جاری رخ داد، حملات ناشی از نفرت علیه مسلمانان با افزایش 326 درصدی مواجه بوده است.  

به گفته پلیس بریتانیا بیش از نیمی از این حملات علیه زنان محجبه رخ داده‎اند.

زینب عبدالله معتقد است که آموزش دفاع شخصی به زنان مسلمان نه‌تنها می‎تواند آن‌ها را برای مقابله با حملات آماده کند، بلکه به آن‎ها اعتماد‌به‌‎نفسی خواهد داد که با سر افراشته و بدون توجه به نفرت برآمده از اجتماع به فعالیت‎های خود بپردازند.
captcha