ضریح مطهر امامین عسکریین به سامرا منتقل می‌شود
کد خبر: 3555991
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
پلارک خبر داد:

ضریح مطهر امامین عسکریین به سامرا منتقل می‌شود

گروه جامعه: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ضمن اعلام قطعی بودن انتقال ضریح مطهر امامین عسکرین (ع) به سامرا گفت: زمان و نحوه این انتقال اعلام نخواهد شد.

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن اعلام این مطلب که ضریح جدید امامین عسکریین به سامرا منتقل و بر بارگاه مطهر امام علی النقی(ع) و امام حسن عسکری(ع) نرجس خاتون و حمیده خاتون(مادر و عمه امام زمان(عج)) نصب خواهدشد، گفت: زمان و نحوه این انتقال اعلام نخواهد شد.

وی ادامه داد: در خصوص مراحل نصب و چگونگی آن نیز به دلیل مسائل امنیتی اعلام رسمی صورت نمی‌گیرد، اما پس از پایان مراحل نصب صندوق‌های قبور مطهر و ضریح طی مراسمی رسمی و با اعلام عمومی از ضریح مطهر امامین عسکریین (ع) رونمایی می‌شود.

به گزارش ایکنا، پس از انفجار تروریستی که 11 سال پیش در سامرا رخ داد و منجر به تخریب ضریح و گنبد امامین عسکرین شد، گنبد این حرم مطهر تاکنون بازسازی شده است، ضریح و صندوقچه قبور نیز آماده بوده اما به دلیل مسائل امنیتی به عراق منتقل نمی‌شد، پس از پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی عراق مسئولان ایرانی از فراهم شدن شرایط انتقال این ضریح به سامرا خبر داده‌اند.

captcha