راه‌اندازی پایگاه اسلامی برای سنجش میزان رشد علوم قرآنی در جهان اسلام
کد خبر: 3615045
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد:

راه‌اندازی پایگاه اسلامی برای سنجش میزان رشد علوم قرآنی در جهان اسلام

گروه دانشگاه: جلسه 36 شورای توسعه فرهنگ قرآنی به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 36 شورای توسعه فرهنگ قرآنی به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
در ابتدای این جلسه و پس از تذکر یکی از اعضاء نسبت به برخی از طرح‌ها و لوایح قرآنی مطرح شده در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی نسبت به تقویت ارتباطات با مجلس شورای اسلامی و  کمیسیون‌های تخصصی و مرتبط مجلس اقدام لازم را انجام دهد.
در ادامه جلسه، پیش نویس سند توسعه فعالیت­‌های تبلیغی ترویجی قرآن کریم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و و برخی از مواد این سند با پیشنهادهای اعضاء اصلاح و بازنگری شد. نهایتاً این سند به همراه برخی اصلاحات جزئی مورد تصویب نهایی قرار گرفت.
در این بخش موارد ذیل مورد تأکید اعضا قرار گرفت: سنجش و پایش اثربخشی کیفی فعالیت‌های قرآنی در کشور، تدوین شاخص‌های قابل سنجش به منظور بررسی و رصد میزان موفقیت فعالیت‌های قرآنی در کشور، خودداری از ایجاد سازوکارهای موازی و زائد و تأکید بر اقشار دانش‌آموز و دانشجو در فعالیت‌های قرآنی است.
در ادامه جلسه مخبر دزفولی طی سخنانی گفت: با تجربه راه‌اندازی پایگاه علوم استنادی جهان اسلام می‌توانیم یک پایگاه اسلامی برای سنجش میزان رشد علوم قرآنی در جهان اسلام ایجاد کنیم.
وی افزود: در این بخش باید با تعریف شاخص‌ها و چشم‌اندازها و استفاده از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جهان اسلام اقدام لازم صورت پذیرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین بر لزوم مطالعه تطبیقی در زمینه فعالیت های قرآنی جمهوری اسلامی با فعالیتهای قرآنی سایر کشورهای اسلامی تأکید کرد.
دستور بعدی این جلسه 36 شورای توسعه فرهنگ قرآنی،  ارائه پیش­ نویس آئین ‌نامه «هیئت حفظ کرامت چهره های قرآنی» بود که پس از بحث و گفت‌وگو با توجه به عدم اجماع نظر و کمبود وقت جلسه مقرر شد پس از بازنگری این پیش‌نویس طبق مباحث مطروحه در جلسه، جهت بررسی و تصویب به جلسات آتی شورای توسعه ارائه شود.
captcha