به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری المنار، نتایج بررسی یک پژوهش جدید در آلمان که در ارتباط با فرصتهای آموزشی برای کودکان مهاجر در مقایسه با کودکان آلمانی و توسط مرکز پژوهشهای میدانی یکپارچهسازی و مهاجرت و شورای کارشناسان وابسته به مؤسسه آلمانی یکپارچهسازی و مهاجرت انجام شد؛ نشان داد، 76 درصد از دستاندرکاران آموزش در آلمان فرهنگ اسلامی را جزئی از میراث این کشور میدانند.
همچنین در این پژوهش که با عنوان «تنوع در کلاسهای درس» انجام گرفت، مشخص شد، تنها 10 درصد از معلمان آلمانی، مسلمانان را باری بر دوش نظام اجتماعی در این کشور میدانند.
پژوهشگران در این تحقیق به این نتیجه رسیدند که معلمان با وجود این موضع، در برابر مسلمانان محافظهکارانه عمل میکنند و علیرغم نتایج بهتری که دانشآموزان مهاجر داشتهاند، از آنها انتظار رسیدن به نتایج خوب را ندارند.