اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا در 500 بقعه متبرکه استان فارس
کد خبر: 3647425
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶

اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا در 500 بقعه متبرکه استان فارس

گروه اجتماعی: در روز عاشورای حسینی 500 بقعه متبرکه شاخص استان فارس میزبان نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس امروز، 5 مهرماه گفت: در سوگ شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) و مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص شهرستان‌های فارس اقامه خواهد شد.

وی افزود: یکی از ارکان مهم برنامه سوگواره «بصیرت عاشورایی» اقامه باشکوه نماز ظهور عاشوراست که با حضور همه عزاداران، هیئات عزاداری و مردم ولایتمدار استان با صلابت هرچه بیشتر برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه شاخص شهر شیراز گفت: در بقاع متبرکه شهرستان شیراز از جمله حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع)، علی‌بن حمزه (ع)، سیدمحمد قصردشت(ع)، سیدتاج‌الدین غریب(ع)، سیدنظام‌الدین محمود شاه داعی الی‌الله(ع)، قدمگاه حضرت ابوالفضل عباس(ع)، سیدمحمد(ع) صغاد و نظرگاه خضرنبی(ع) نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا به جماعت برگزار می‌شود.

وی در ادامه اظهار كرد: در تمام شهرستان‌های استان نیز در امامزادگان حسن و حسین(ع) و یوسف(ع) نی‌ریز، سیدعلاءالدین محمد(ع) ممسنی، احمد و جعفر(ع) شهر بهمن و سیدمحمد(ع) شورجستان آباده، سیدحسین (ع)، سیدکمال الدین(ع) سیدمحمد(ع) الیاس آباد و محمد(ع) گوریگاه کازرون، سیدتاج‌الدین محمد(ع) قیر و کارزین، امامزاده پیرمراد(ع) استهبان، امامزاده حسین(ع) سعادت شهر، بقعه متبرکه شیخ عبدالله انصاری و امامزاده سبزپوش(ع) گراش، میرعلی‌بن الحسین(ع) لارستان، امامزاده حسین(ع) جهرم و امامزاده شاه سردار(ع) شهرستان خنج میزبان برگزاری نماز با شکوه ظهر عاشورا خواهند بود.

موسوی با بیان اینکه هدف قیام امام حسین(ع) حفظ دین و احیای ارزش‌های دینی و الهی است، گفت: امام حسین(ع) به منظور احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و انجام فرائض دینی در جامعه اسلامی متحمل هجرت و مصائب فراوانی شد و در این راه جهاد کرد.

مدیركل اوقاف فارس ادامه داد: برپایی نماز ظهر عاشورا توسط امام حسین(ع) در حساس‌ترین لحظه‌های حیات‌شان، حکایت از اهمیت و توجه به فریضه نماز دارد و هیأت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری با الگوگیری از سید و سالار شهیدان در این ایام به‌ ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی شکوه اقامه نماز را به رخ جهانیان خواهند کشاند.

وی اظهار كرد: آستان مقدس امامزادگان سیدشجاع‌الدین حسن(ع) مشهور به آقام شهید در شهرستان فراشبند، شاهزاده قاسم(ع)، حسن(ع)، ابوالفتح و اسماعیل(ع) فسا، امامزاده ابوالقاسم(ع) داراب و سیدمیرمحمد مرتضی(ع) و بی بی مزایجان(س) در بوانات نماز ظهر عاشورا را با حضور عموم مردم، عزاداران و هیئت مذهبی و زائران حرم‌های مطهر با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه در محل آستان مقدس امامزادگان روستای کفر ارسنجان عبدالله(ع)، سلطان سیدعلی(ع) و علی ولی‌الله(ع) و در سه بقعه متبرکه امامزاده صفی‌الدین(ع) بخش کوهنجان، علی‌بن اسحاق(ع) و شیخ یوسف(ع) سروستان نیز نماز ظهر عاشورا اقامه می‌شود، گفت: در محل 8 بقعه متبرکه امامزادگان عبدالرحمن(ع)، اسماعیل(ع)، زینب خاتون(س) شهرستان اقلید نیز این مراسم معنوی برگزار می‌شود که در محل امامزادگان سیدمحمد(ع) و زبیده خاتون(س) نیز تجمع بزرگ عاشورایی بعد از نماز ظهر و عصر عاشورا با حضور عزاداران و هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: در محل آستان مقدس امامزادگان شهرستان مهر، لامرد، سپیدان، رستم و آستان مقدس امامزادگان سیدحسین(ع)، بی بی حور(س) و بی بی نور(س) و سید محمد(ع) نیز نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی اقامه می‌شود.


captcha