ولایت‌پذیری، مشخص‌ترین عامل امتحان میزان انعطاف‌پذیری انسان‌ها در برابر حق است
کد خبر: 3649958
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
سفیدی:

ولایت‌پذیری، مشخص‌ترین عامل امتحان میزان انعطاف‌پذیری انسان‌ها در برابر حق است

گروه اجتماعی: معاون آموزش هیئت رزمندگان اسلام با بیان اینكه ولایت‌پذیری به معنای انعطاف‌پذیری در برابر حق، است،‌ گفت: ولایت‌پذیری روشن‌ترین و مشخص‌ترین عامل امتحان میزان انعطاف‌پذیری انسان‌هاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام مجتبی سفیدی، معاون آموزش هیئت رزمندگان اسلام امروز، 15 مهرماه در نشست معرفتی «ولایت‌مداری» كه در مدرسه علمیه خواهران گله‌دار برگزار شد، با بیان اینكه ولایت‌پذیری به معنای انعطاف‌پذیری در برابر حق، است،‌ گفت: ولایت‌پذیری روشن‌ترین و مشخص‌ترین عامل امتحان میزان انعطاف‌پذیری انسان‌هاست به همین دلیل اگر کسی در مقابل ولایت که فرمان‌های سیّال را می‌دهد، انعطاف پذیر نباشد تمام خوبی‌های دیگرش قبول نمی‌شود.

وی بیان کرد: باید برای درک عظمت مفهوم ولایت به اثر آن در حیات مادی و معنوی انسان و جوامع انسانی نگاه کنیم. اگر خوب بررسی کنیم خواهیم دید که نجات بشر در گرو ولایت است و ولایت تنها عامل نجات بشریت در حیات مادی و معنوی است.

معاون آموزش هیئت رزمندگان بیان كرد: ولایت‌مداری زمانی معنا و مفهوم درستی خواهد داشت و نتایج مطلوب را به جای خواهد گذاشت كه با بصیرت دینی و شناخت و آگاهی كافی همراه باشد چنانچه مشاهده می‌كنیم خسارت‌های جبران ناپذیر امّت مسلمان در تاریخ اسلام عمدتاً از بی‌بصیرتی و عدم شناخت بوده است.

وی ادامه داد: امروز نیز ما در صورتی كه ولایت‌مداری بابصیرت را آویزه گوشمان كنیم و به آن در عمل پایبند باشیم، به اهداف اسلامی و انقلابی‌مان دست خواهیم یافت.

سفیدی تأكید كرد: ولایت عصاره ایمان به خدا و دین‌داری راستین است؛ به همین دلیل معرفت به ولایت و توحید و خداپرستی همزمان لازم است.

وی در پایان یادآور شد: ولایت و ولایت‌مداری در شیعه از جایگاه والایی برخوردار است؛ زیرا مكتب اهل بیت(ع) نمایانگر اسلام ناب محمدی(ص) و تنها نماینده واقعی آن است و هر كس كه به وادی ولایت نزدیك‌تر و در ولایت‌مداری استوارتر است، از این چشمه‌های معنوی بهره بیشتری خواهد برد.

captcha