اولویت‌ امنیت در آموزه‌های دینی/ كاركرد اجتماعی، یكی از ركن‌های اساسی در ناجاست
کد خبر: 3650054
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
تبادار:

اولویت‌ امنیت در آموزه‌های دینی/ كاركرد اجتماعی، یكی از ركن‌های اساسی در ناجاست

گروه اجتماعی: استاندار فارس با بیان اینكه در جامعه بالاترین نعمتی كه در ذهن متصور می‌شود، امنیت است، گفت: در آموزه‌های دینی ما هم قبل از پرداختن به هر موضوعی، به امنیت اشاره شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس امروز، 15 مهرماه در مراسم صبحگاه مشترك به مناسبت هفته ناجا، ضمن تبریك این هفته به همه دلاورمردان نیروی انتظامی، افزود: كاركنان نیروی انتظامی با تأسی از راه شهیدان، امنیت را برای كشور به ارمغان می‌آورند.

وی ادامه داد: در جامعه بالاترین نعمتی كه در ذهن متصور می‌شود، امنیت است و در آموزه‌های دینی ما هم قبل از پرداختن به هر موضوعی، به امنیت اشاره شده است.

استاندار فارس گفت: خداوند را سپاسگزاریم كه در پرتو آگاهی و بصیرت تمامی نیروهای مسلح، نعمت امنیت در كشور و در استان فارس برقرار است.

تبادار ضمن تقدیر از فرمانده انتظامی استان و كاركنان زیر مجموعه به دلیل تلاش در راستای تأمین نظم و امنیت، گفت: در استان فارس امنیت و احساس امنیت برقرار است.

رئیس شورای تأمین استان فارس با بیان اینكه امنیت كشور به دلیل ایثارگری و جانفشانی‌های مجموعه نیروی انتظامی است، گفت: آرامش و امنیت ركن اساسی جامعه است.

تبادار اظهار كرد: امنیت و آرامشی كه امروز علیرغم بحران در منطقه خاورمیانه و اطراف كشور در ایران برقرار است در پرتو رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدایی به‌دست آمده است که با تاسی از مكتب امام حسین(ع) و مشی عاشورایی جان خود را فدا کردند و آرامش و امنیت را برای این مملكت به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینكه كاركرد نیروی انتظامی را نمی‌توان تنها مسلحانه قلمداد كرد، افزود: یكی از ركن‌های اساسی در ناجا كاركرد اجتماعی است و نگاه كارشناسی به مسائل و آسیب‌های اجتماعی در كنار سایر اقدامات مؤثر است.

استاندار فارس با تصریح اینكه مهم‌ترین موضوعی كه می‌تواند در اقدامات پلیس شاخص باشد، رعایت قانون و قانون‌مداری است، گفت: برقراری نظم و امنیت وظیفه اصلی و ذاتی نیروی انتظامی است اما نباید کارکرد این نیرو را تنها از منظر امنیتی نگاه کرد بلکه قطعاً نگاه اجتماعی در نیروی انتظامی موثر و کارساز خواهد بود.

captcha