جشنواره رسانه هفته قرآن و عترت اهالی رسانه فارس را فرا می‌خواند/ شهدای مدافع حرم؛ موضوع ویژه
کد خبر: 3666006
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

جشنواره رسانه هفته قرآن و عترت اهالی رسانه فارس را فرا می‌خواند/ شهدای مدافع حرم؛ موضوع ویژه

گروه فعالیت‌های قرآنی: جشنواره رسانه‌های نوشتاری و دیجیتال از ویژه برنامه‌های هفته قرآن و عترت در دو بخش قرآن و عترت و شهدای مدافع حرم در فارس برگزار می‌شود.

مهدی احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه دومین هفته قرآن و عترت در هفته اول دی‌ماه امسال در استان فارس برگزار می‌شود، گفت: در این هفته 25 جشنواره فرهنگی و هنری اجرا خواهند شد.

وی افزود: یكی از این جشنواره، جشنواره رسانه‌های نوشتاری و دیجیتال است كه در دو بخش اصلی قرآن و عترت و همچنین بخش ویژه شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.

احمدی اظهار كرد: اهالی رسانه فارس می‌توانند آثار خود را با موضوع داستان‌های قرآن و عترت شامل اقتباس از داستان‌های قرآن كریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام(ص)، زندگی و سیره پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، زندگی و سیره معصومین(ع)، زندگی و سیره شخصیت‌های قرآنی، تمثیل‌های مرتبط با قرآن و عترت و همچنین مضامین و معارف دینی و قرآنی شامل معارف قرآن و اهل بیت(ع)، فرهنگ ایثار، شهادت، ارزش‌های قرآن و عترت در قالب ارزش‌های انقلابی، دائرةالمعارف اینترنتی و دانشنامه بر خط، فرهنگ مهدویت، سبك زندگی ایرانی ـ اسلامی، هنر اسلامی، ترویج معارف قرآنی و اهل بیت(ع)، توسل و زیارتنامه‌ها و همچنین شهدای مدافع حرم را به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس با اشاره به بخش‌های این جشنواره گفت: این جشنواره در بخش رسانه‌های مكتوب شامل تیتر، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، عكس و كاریكاتور و در بخش رسانه‌های مجازی شامل تیتر، خبر، گزارش، عكس و كاریكاتور برگزار خواهد شد.

وی با تصریح اینكه شركت‌كنندگان می‌توانند آثار خود را در 6 رشته تیتر، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، عكس و كاریكاتور ارسال كنند، گفت: آثار ارسالی باید از تاریخ 30 مهر 94 تا 31 شهریورماه 96 در مطبوعات محلی، خبرگزاری و پایگاه‌های خبری دارای مجوز درج شده باشند.

احمدی با بیان اینكه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت جشنواره به آدرس www.quranfars.com ارسال كنند، گفت: هر متقاضی می‌تواند در هر بخش حداكثر 3 اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را 15 آذرماه جاری اعلام كرد و گفت: آثار دریافت شده در تاریخ 20 آذرماه بررسی و نتایج اولیه هیئت گزینش 25 آذرماه اعلام شده و نتایج نهایی راه یافتگان به مسابقه نیز در تاریخ 29 آذرماه مشخص خواهد شد و مراسم اختتامیه آن نیز دی‌ماه امسال برگزار می‌شود.

captcha