یلدا را اسلامی برگزار کنیم
کد خبر: 3674978
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
نوری:

یلدا را اسلامی برگزار کنیم

گروه فرهنگی: امام جمعه سلطانیه با اشاره بر اهمیت صله رحم گفت: با یاد خدا و دستگیری از فقرا یلدا را رنگ و بوی خدایی داده و این آیین کهن را اسلامی برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام محمد نوری، امام جمعه سلطانیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌‎المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: دین مبین اسلام اهمیت ویژه‌ای بر صله رحم دارد و یلدا یکی از فرصت‌هایی است که می‌توان این امر را به نیت قرب الهی به انجام رساند.
 
حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه خدای متعال هدف از تشکیل زندگی و ازدواج را رسیدن به آرامش عنوان کرده، تصریح کرد: قطعا برگزاری هر مراسمی که موجب رسیدن به آرامش و قرار گرفتن اعضای خانواده در محیطی دوستانه باشد، مورد توجه خدای متعال قرار دارد.
 
امام جمعه سلطانیه تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم رنگ و بوی اسلامی به یلدا بدهیم نباید از یاد بزرگترها و فقرا غافل باشیم و تلاش کنیم تا این دورهمی زمینه آرامش برایمان باشد و چه بهتر که این محفل را با تلاوت آیاتی از قرآن کریم نورانی کنیم.
 
وی با بیان اینکه باید تلاش کرد دورهمی‌های محبت‌آمیز یلدا مستمر باشد، افزود: آنچه مهم است پرهیز از اسراف و چشم و هم‌چشمی و تجمل در این محفل است زیرا در غیر این صورت نه تنها به آرامش نخواهیم رسید، بلکه رهاورد طولانی‌ترین شب سال چیزی جز کینه و کدورت نخواهد بود.
 
حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: تلاش کنیم در این شب در فضای مجازی باشیم و دور هم بودن اعضای خانواده را قدر دانسته و فرصتی برای پیگیری مسائل و مشکلات احتمالی اعضای فامیل و تلاش برای رفع آن باشد.
captcha