جشنواره هنرهای صنایع دستی قرآن و عترت فارس پایان یافت + اسامی برگزیدگان
کد خبر: 3682308
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

جشنواره هنرهای صنایع دستی قرآن و عترت فارس پایان یافت + اسامی برگزیدگان

گروه فرهنگی: مراسم اختتامیه و معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده نخستین جشنواره هنرهای صنایع دستی قرآن و عترت استان فارس در شهرستان ارسنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنرهای صنایع دستی قرآن و عترت استان فارس امروز، 25 دی‌ماه با حضور اقشار مختلف مردم، هنرمندان و مسئولان قرآنی وزارت ارشاد در شهرستان ارسنجان برگزار شد.
غلامرضا دادوند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسنجان و دبیر این جشنواره گفت: نخستین جشنواره هنرهای صنایع دستی قرآن و عترت استان فارس جزو برنامه‌های مصوب هفته قرآن و عترت این استان است كه در راستای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در میان هنرمندان هنرهای دستی اجرا شده است.
وی با بیان اینكه این شنواره در دو بخش هنرهای چوبی و تذهیب در شهرستان ارسنجان پیگیری شد، گفت: در بخش تذهیب 32 اثر و در بخش هنرهای چوبی 51 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
دادوند با تصریح اینكه قرآن، مقدس‌ترین و ارزشمندترین كتاب آسمانی است، آن را بهترین وسیله برای قرب الهی عنوان كرد و گفت: قرآن كتاب ایثار، هدایت و تربیت است و اگر امروز در زندگی خود دچار مشكلاتی هستیم، به دلیل غفلت از آیات این كتاب آسمانی است.
دادوند اظهار كرد: اگر امروز مشاهده می‌كنیم كه دشمنان اسلام، كتاب قرآن را می‌سوزانند به خاطر این است كه از دستورات این كتاب آسمانی در هراسند چراكه می‌دانند قرآن به بهترین شكل ممكن انسان‌ها را هدایت می‌كند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسنجان در ادامه سخنان خود با بیان اینكه در این شهرستان بزرگان و هنرمندانی سر برآورده‌اند كه عمر گرانبهای خود را صرف اعتلای هنر به ویژه پاسداشت قرآن سپری كردند، گفت: بزرگانی چون ملامحمد شفیع ارسنجانی و ملا عسكر و غیره در سده‌های گذشته چنان افتخارآفرینی كردند كه امروز نوشته‌های این بزرگان زینت بخش موزه‌های بزرگ كشور هستند و به همین دلیل است كه ارسنجان به شهر كاتبان وحی مشهور شده است.
وی با تصریح اینكه زبان هنر، گویا و تأثیرگذار است، گفت: در طول تاریخ تأثیرگذارترین زبان، زبان هنر است كه بزرگان ارسنجان نیز با زبان هنر به تعمیق و ترویج آموزه‌های قرآن پرداختند.
حجت‌الاسلام احمدی، مشاور قرآنی مدیركل ارشاد فارس نیز در این مراسم با بیان اینكه نیت در انجام امور بسیار مهم است، گفت:‌ باید توجه داشته باشیم زمانی كه دست به قلم گرفتیم و یا كاری را آغاز كردیم، با چه نیتی این كار را انجام دادیم لذا نیت از خلق اثر هم مهم‌تر است.
وی با تأكید بر اینكه باید نیت‌های خود را خالص برای خدا كنیم، از هنرمندان خواست تا در این عرصه همواره رضایت خداوند را مدنظر قرار دهند.
در ادامه این مراسم بعد از سخنرانی علی تن، معاون اداره‌كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن وزارت ارشاد، نفرات برگزیده این جشنواره معرفی و تجلیل شدند كه اسامی آن‌ها به شرح زیر اعلام شده است:
رشته تذهیب:
ساره صفائیان، رتبه اول
مهدی ظهرابی، رتبه دوم
محمد ظهرابی، رتبه سوم

هنرهای چوبی:
امین همتی سروستانی، دوم
محمدصادق صیاد‌پور، سوم
اعظم نعمت‌الهی، شایسته تقدیر
لیلا اسكندری، شایسته تقدیر
منیژه ایزدی، شایسته تقدیر

captcha