دولت برای مدیریت کشور در شرایط جدید اقتصادی برنامه دارد
کد خبر: 3714044
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
معاون اول رئیس‌جمهور:

دولت برای مدیریت کشور در شرایط جدید اقتصادی برنامه دارد

گروه اقتصاد ــ اسحاق جهانگیری با اشاره شرایط جدید کشور پس از خروج آمریکا از برجام گفت: اجرای سیاست‌های جدید ارزی امکان مدیریت بهتر کشور در شرایط جدید را فراهم کرده است.

دولت برای مدیریت کشور در شرایط جدید اقتصادی برنامه دارد

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسای دولت، اسحاق جهانگیری امروز (یكشنبه) در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی ضمن بیان اهداف آمریكا در جهت وارد كردن آسیب به كشور، گفت: دولت با برنامه‌ریزی و تدوین راهكارهای مختلف آمادگی لازم برای مدیریت كشور در هر شرایطی را دارد.
وی با اشاره به گزارش دست‌اندركاران سامانه نظام یكپارچه معاملات ارزی (نیما) در خصوص عملكرد این سامانه، استقبال وارد‌كنندگان، صادركنندگان و بانك‌ها از سامانه نیما را امید بخش توصیف كرد و از دستگاه‌های مرتباط خواست تا با هماهنگی یكدیگر در جهت روان‌سازی جریان تجارت خارجی و تامین نیاز متقاضیان واقعی ارز را حركت كنند.
رئیس كل بانك مركزی نیز در این جلسه با اشاره به رضایت فعالان اقتصادی و ثبت معاملات بیشتر ارزی در سامانه نیما،‌ گفت:‌ این سامانه با قابلیت انعطاف پذیری بالا ابزار لازم برای سیاست گذاری بهتر و مدیریت بازار ارز را در اختیار كشور قرار داده و ما را برای مواجهه با شرایط جدید اقتصادی متاثر از تصمیمات سیاسی در عرصه بین المللی تواناتر كرده است.
در این جلسه كه وزیر نفت، روسای كل بانك مركزی و سازمان برنامه و بودجه، معاون اقتصادی رییس جمهور و مشاور اقتصادی رییس جمهور نیز حضور داشتند؛ گزارشی از میزان ارز اختصاص یافته به كالاهای اساسی و دارو و تامین ارز متقاضیان واقعی ارز و عملكرد سامانه نیما ارایه شد. بر اساس این گزارش پس از معرفی و اطلاع رسانی بیشتر در مورد این سامانه و شناخت بیشتر فعالان اقتصادی،‌ تعامل بهتری میان صادركنندگان،‌ وارد كنندگان، بانك‌ها و صرافی‌ها در چارچوب سامانه نیما در حال انجام است و جریان مبادلات ارزی كشور با شفافیت و سرعت بیشتری ادامه دارد.
انتهای پیام

captcha