اولین جشنواره پژوهشی بانوان غدیر پژوه برگزار می‌شود/ ایده‌های برتر خود را ارسال کنید
کد خبر: 3726364
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
کوششی:

اولین جشنواره پژوهشی بانوان غدیر پژوه برگزار می‌شود/ ایده‌های برتر خود را ارسال کنید

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران از برگزاری اولین جشنواره پژوهشی بانوان غدیر پژوه که بخش ویژۀ آن مربوط به شیوه‌های اثرگذاری در جشن‌های غدیری است، خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌‌و‌گو با ایکنا؛ از برگزاری اولین جشنواره پژوهشی بانوان غدیر پژوه در سطح ملی خبر داد و گفت: در گذشته هم پژوهش‌های غدیرپژوهی صورت گرفته بود، اما با محوریت بانوان این اولین همایش تخصصی است که برگزار می‌شود.

وی افزود: بانوان زیادی راوی غدیر بوده‌اند و نقش مهمی در ترویج غدیر داشته‌اند اکنون و در عصر حاضر نیز بانوان و مادران همین نقش را در ترویج غدیر دارند. بر همین اساس اولین جشنواره پژوهشی بانوان غدیر پژوه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد بین‌المللی غدیر و در محورهای: غدیر و شبهات اعتقادی – کلامی، - بانوان راوی غدیر، - حماسۀ غدیر و نقش بانوان در گسترش معارف علوی، حضرت زهرا (س) پاسدار غدیر و حریم اهل بیت علیهم السلام 
- شیوه‌های اثرگذاری اعیاد غدیر، بررسی شبهات وارده به غدیر و پاسخ مستند از مبانی اهل سنّت، اشعار و مدایح شاعران غدیرسرا، نقش قصه و سروده‌ها و اشعار غدیر در ارتقاء حب علوی در کودکان (مباحث تربیتی) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کوششی ترویج فرهنگ غدیر را محور و هدف اصلی این جشنواره دانست و عنوان کرد: بانوان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را در قالب شهر، کتاب، اثر ادبی و داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر معرفی پژوهش‌های مربوط به غدیر و پژوهشگران غدیر با هدف برجسته شدن و دیده شدن آثار آنها باید صورت گیرد، گفت: معرفی امیرالمومنین(ع) و شناساندن ابعاد وجودی حضرت و برقراری ارتباط مؤثر بین امامت و نسل جدید از اقدامات مهمی است که چنین فراخوان‌هایی می‌تواند در تحقق آنها مؤثر واقع شود. همچنین نقش مادران در انتقال فرهنگ غدیر به فرزندانشان مسئله مهمی است که در حوزه بانوان و غدیر باید به آن توجه شود به ویژه به خاطر نقش بی‌نظیر و اثربخش بانوان بر روی فرزندان و جامعه.

به گزارش ایکنا؛ بر اساس فراخوان اعلام شده: بانوان علاقه‌مند تا 20 مرداد ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره از طریق ایمیل به آدرس info@kosar.ac.ir  ارسال کنند و یا به دبیرخانه جشنواره به آدرس تهران، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، خیابان فضل الله نوری، پلاک 18 تحویل دهند. 

همچنین بخش ویژۀ این جشنواره با اعطای جایزۀ ویژه به ایده‌های برتر با موضوع شیوه‌های اثرگذاری در جشن‌های غدیری اختصاص دارد.

اولین جشنواره پژوهشی بانوان غدیر پژوه برگزار می‌شود/ ایده‌های برتر خود را ارسال کنید

 انتهای پیام

captcha