تصویب اساسنامه مشترک و هم‌افزایی موزه‌ها/ موزه انقلاب یزد ساخته می‌شود
کد خبر: 3733149
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

تصویب اساسنامه مشترک و هم‌افزایی موزه‌ها/ موزه انقلاب یزد ساخته می‌شود

گروه جهاد و حماسه ــ با برگزاری نشست «تشکیل شورای هماهنگی موزه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت سراسر کشور»، موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدسی که در سراسر کشور فعالیت می‌کنند به هم‌افزایی می‌رسند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ «تشکیل شورای هماهنگی موزه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت سراسر کشور» امروز، 3 مرداد با حضور روسای موزه‌ها برگزار می‌شود.

مجموعه‌ای از موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سراسر کشور فعال هستند و 18 موزه در تهران و برخی دیگر در استان‌ها هستند که بخشی از آنها خانه موزه و برخی دیگر موزه‌های مرتبط با انقلاب اسلامی هستند. از این دست موزه‌ها می‌توان به خانه مشروطه آذربایجان، ‌موزه شریعتی، ‌موزه صلح، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، موزه جماران،‌ موزه رجایی،  موزه شهدای هفتم تیر، موزه مقاومت فلسطین و ... اشاره کرد.

این موزه‌ها، شورا و سندیکایی را تشکیل می‌دهند که برنامه‌ها و اطلاع‌رسانی مشترک داشته باشند. بر این اساس امروز دومین برنامه برگزار می‌شود و اساسنامه در آن به تصویر می‌رسد. همچنین اعضای اصلی این شورا مشخص می‌شوند. تاکنون موزه‌ها به صورت پراکنده و البته هم‌هدف کار می‌کردند و اکنون به هم‌افزایی می‌رسند.

این تفاهم‌نامه نوعی تفاهم‌نامه چند جانبه است تا موزه‌ها هم‌راستا و هم‌هدف با یکدیگر حرکت کنند. این تفاهم‌نامه درباره برنامه‌های موزه‌ای است. برای مثال اگر بناست که درباره روز جهانی صلح برنامه‌ای برگزار شود،  موزه صلح متولی اصلی و دیگر موزه‌ها در برگزاری و اجرای برنامه‌ها به آن کمک می‌کنند. در این راستا کارگروه‌هایی تشکیل می‌شود که به این موضوع کمک می‌کنند.

بر این اساس برنامه‌های آموزشی مشترک نیز برگزار می‌شود. برای مثال برنامه آموزشی بین‌المللی با سازمان ایکوم جهانی از این جمله است و مقرر شده است که در این راستا،‌ موزه‌ها طی شهریورماه به موزه انقلاب و دفاع مقدس در برگزاری دوره کمک کنند.

موزه انقلاب اسلامی در یزد نیز در دست ساخت است که در طبقه فوقانی موزه شهید صدوقی ساخته می‌شود و به نقش مردم یزد در انقلاب اسلامی می‌پردازد.

انتهای پیام

captcha