لزوم تقویت فرهنگ احسان و نوع‌دوستی در بین دانش‌آموزان
کد خبر: 3752697
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

لزوم تقویت فرهنگ احسان و نوع‌دوستی در بین دانش‌آموزان

گروه اجتماعی- مدیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور دستان پر مهر دانش‌آموزان شهرستان خرم‌دره به یاری هم نوعانشان شتافت، گفت: فرهنگ احسان و نوع‌دوستی در بین دانش‌آموزان تقویت می‌شود.

لزوم تقویت فرهنگ احسان و نوع‌دوستی در بین دانش‌آموزانبه گزارش ایکنا، از زنجان، لعیا جعفری مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره عصر دیروز چهارشنبه 11 مهرماه در مراسم جشن عاطفه‌های شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری جشن عاطفه‌ها تقویت فرهنگ احسان و نوع ‌دوستی در میان دانش‌آموزان است
مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره عنوان کرد: دوران تحصیل، زمان نهادینه شدن این اخلاق حسنه اجتماعی در میان دانش‌آموزان و انتقال آن به خانواده‌‌هاست.
جعفری با بیان اینکه یکی از وظایف مهم معلمان پرورش فضائل نیکو در میان دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور است، افزود: فرهنگ نوع ‌دوستی و نیکوکاری یکی از برترین فضائلی است که هر فرد می‌تواند به آن مزین شود.
وی عنوان کرد: سخاوت از مهمترين كمالات انسانی و عالي‌ترين فضايل اخلاقی و شايسته‌‌ترين اعمال بشری است كه در طول تاريخ بشريت از بارزترين صفات پيامبران و دوستان الهی بوده است.
وی با اشاره به اینکه در قرآن مجيد در مورد سخاوت و بخشش بسيار تأكيد شده است، گفت: خداوند متعال در آیه 261 سوره بقره می‌فرمايند:« مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ» ؛ « مثل كسانی كه دارائی خود را در راه خدا صرف می‌كنند، همانند دانه‌ای است كه هفت خوشه برویاند و در هر خوشه صد دانه باشد و خداوند برای هر كه بخواهد آن را چندين برابر می گرداند و خدا قدرت و نعمتش فراخ و از همه چيز آگاه است».
انتهای پیام
captcha