ثبت‌نام ۵۵۰۰ زنجانی در طرح ملی حفظ قرآن ‌
کد خبر: 3767373
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

ثبت‌نام ۵۵۰۰ زنجانی در طرح ملی حفظ قرآن ‌

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ کارشناس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ثبت نام ۵۵۰۰ نفر از این استان در طرح ملی حفظ قرآن کریم خبر داد و گفت: طرح ۱۴۵۲ در راستای تربیت حافظان قرآنی برگزار می‌شود.

ثبت‌نام 5500 زنجانی در طرح ملی حفظ قرآن کریماحمد نوروزی، کارشناس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌و‌گو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گسترش مبانی قرآنی است و این سازمان طبق فرموده رهبر وظیفه تربیت یک میلیون حافظ قرآن را برعهده دارد.
وی طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ را طرحی در راستای انتخاب یک هدف کوچک برای یک هدف بزرگ برشمرد و گفت: برای تسریع در تربیت یک میلیون حافظ قرآنی طرح 1452 با همکاری ۱۶ نهاد از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و بسیج برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پویش ملی حفظ قرآن کریم در طرح بشارت ۱۴۵۲ با هدف انس با قرآن و مفاهیم سازنده آن و تدبر در آیات الهی اجرا می‌شود که کارکنان دولت و دانش‌آموزان در آموزش و پرورش بخشی از جامعه هدف آن هستند.
کارشناس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد:طرح بشارت در سه گام اجرا می‌شود که بخش نخست آن شامل حفظ سوره مبارکه ناس تا سوره زلزال، بخش دوم سوره مبارکه طارق تا سوره بینه و بخش سوم در فصل زمستان از سوره مبارکه نبا تا سوره مبارکه بروج است و آزمون سراسری در 9 اسفندماه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در طرح ملی حفظ ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در استان زنجان ثبت نام کردند و بیش از ۳۵ هزار جایزه نفیس در سطح کشور برای افراد در نظر گرفته شده است.
نوروزی بیان کرد: بخش قابل توجهی از طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در مدارس اجرا می‌شود تا دانش‌آموزان از ابتدا پیوند عمیقی با آموزه‌های قرآن داشته باشند.
انتهای پیام
captcha