مردم‌سالاری دینی؛ مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی
کد خبر: 3787675
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

مردم‌سالاری دینی؛ مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج ضمن تأکید بر تبیین ابعاد معنوی انقلاب اسلامی گفت: مردم‌سالاری دینی یکی از دستاوردهای مهم است.

مردم‌سالاری دینی یکی از دستاوردهای مهم استبه گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا افشار، شامگاه دوشنبه، 15 بهمن‌ماه در همایش گرامی‌داشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در زنجان، اظهار کرد: در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی نیابد از بعد معنوی آن غافل شد. مردم‌سالاری دینی یکی از دستاوردهای مهم و در راس انقلاب است.
وی افزود: شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، شعار مردم در ایام انقلاب بود؛ استقلال در راس حکومت یعنی عدم دخالت سایر کشورها در امور یک کشور است، این در حالی است که در دوران پهلوی شاهد حضور و دخالت کشورهای مختلف در نظام اداری کشور بودیم که پس از انقلاب اسلامی ملت و نظام در مقابل این دخالت‌ها ایستادند.
فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج، استقلال را بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: باید اذعان کرد برای کسب استقلال هزینه‌های بسیاری از لحاظ مادی و معنوی صرف شده و این هدف ارزش مبارزه را داشت‌.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تصمیمات اتخاذ شده در سطوح مختلف کشور با رای‌گیری انجام می‌گیرد، تصریح کرد: این موجب شده تا کشور در امر برگزاری انتخابات مردمی و واقعی، نمونه‌ای مثال‌زدنی در دنیا باشد؛ البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که کسانی که به دنبال رفراندوم هستند، در راهپیمایی‌ها حاضر شده و ببینند که هر راهپیمایی در ایران یک رفراندوم است، زیرا نشان از تایید نظام توسط مردم دارد.
افشار به راهپیمایی 9 دی اشاره کرد و افزود: این حضور مردمی نشان‌دهنده بصیرت بالای مردم است. در فتنه سال ۸۸ دشمن در حالی که تلاش بسیار برای بر هم زدن نظم کشور داشت اما با حضور بصیرت‌مندانه مردم در صحنه، فتنه در نطفه خفه شد.
وی در ادامه با بیان اینکه حضور داوطلبانه مردم در دوران هشت سال دفاع‌مقدس نمونه بارز حمایت مردم از انقلاب و نظام بود، گفت: ملت ایران پس از هشت سال دفاع جانانه با پیروزی جنگ را به اتمام رساند و این تنها در یک جبهه نبود، بلکه در طول چهار دهه هر زمان که انقلاب نیازمند پشتیبانی بوده، مردم در صحنه حضور یافتند.
فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج تصریح کرد: هشت سال جنگ تحمیلی تنها یک جنگ نبود، بلکه ابرقدرت‌های جهان علیه ایران قد برافراشته بودند اما حضور و حمایت مردم از نظام، همه معادلات دشمنان را برهم زد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دشمنان به قدرت ایران که برخاسته از مردم است پی برده‌اند، اظهارکرد: دشمن برای اینکه در مقابل ملت ایران هم بایستد، به دنبال نشر فضای ناامیدی و بی‌اعتمادی در جامعه نسبت به آینده کشور و نظام است و این جنگ‌نرم است که بسیار سخت‌تر از جنگ سخت به‌شمار می‌آید.
افشار افزود: جنگ‌نرم از پیچیدگی بسیار بالایی برخوردار است، در نتیجه مسئولیت افسران جنگ‌نرم نیز در این جبهه بسیار دشوار است که باید مراقبت لازم را در این عرصه داشته باشند.
فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج خاطرنشان کرد: ملت همواره باید پیرو ولایت‌فقیه باشند و در این راه نباید از خط ولایت جلوتر و یا عقب‌تر بود، زیرا هر دو خطرناک است.
انتهای پیام
captcha