توسعه عدالت آموزشی؛ رهاورد انقلاب برای کشور
کد خبر: 3787964
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

توسعه عدالت آموزشی؛ رهاورد انقلاب برای کشور

گروه سیاست و اقتصاد ــ سرپرست آموزش و پرورش استان زنجان گفت: گسترش عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب است.

توسعه عدالت آموزشی؛ رهاورد انقلاب برای کشوربه گزارش ایکنا از زنجان، نعمت‌الله محمدی، سرپرست آموزش و پرورش استان زنجان، ۱۶ بهمن‌ماه در همایش یاوران انقلاب در زنجان که با حضور 2000 دانش‌آموز استان زنجان در سالن شش‌هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: گسترش عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است.
وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی مشارکت اولیا در امور مدارس و فعالیت مدارس غیرانتفاعی وجود نداشت، تصریح کرد: در حال حاضر 115 باب مدرسه غیرانتفاعی تاسیس شده که بیش از 13 هزار دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند.
سرپرست آموزش و پرورش استان زنجان از دستاوردهای انقلاب به تاسیس سازمان دانش‌آموزی به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان اشاره و ادامه داد: اختصاص معاون پرورشی برای مدارس بالای 150 دانش‌آموز، تاسیس و راه‌اندازی هسته مشاوره در مناطق چهارده‌گانه به منظور ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش‌آموزان نیز از دیگر دستاوردها است.
وی از احداث و توسعه چهار اردوگاه دانش‌آموزی استان در سال‌های پس از انقلاب خبر داد و گفت: احداث و تجهیز 25 کانون فرهنگی و تربیتی در سطح استان، از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه معاونت پرورشی در سال‌های پس از انقلاب است.
محمود عباسی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تحولی عظیم در تاریخ معاصر است، اظهار کرد: این انقلاب به دست مردم و با هدایت‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی روی داد.
این مسئول ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه فرهنگیان و دانش‌آموزان در انقلاب اسلامی، ادامه داد: تقدیم شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در انقلاب اسلامی، خود گواهی بر حضور پرشور این قشر از جامعه در رویدادهای هشت سال دفاع‌مقدس است و در سال‌های پس از انقلاب و در هشت سال دفاع‌مقدس نیز فرهنگیان و دانش‌آموزان در دفاع از نظام و وطن پیشگام بودند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان نیز در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع‌مقدس اظهار کرد: امروز همایش 2000 نفری یاوران انقلاب با حضور دانش‌آموزان پشتاز مدارس دخترانه شهر زنجان برگزار می‌شود.
فیروز مهدی با اشاره به اینکه امروز این دانش‌آموزان به نیابت از دانش‌آموزان استان زنجان بار دیگر با آرمان‌های امام (ره) و شهدا تجدید بیعت می‌کنند، ادامه داد: می‌توان گفت فعالیت سازمان دانش‌آموزی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی برای پاسخ دادن به نیازهای اجتماعی دانش‌آموزان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در این سازمان، خود دانش‌آموزان برای مناسبت‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده و این برنامه‌ها را اجرایی می‌کنند.
انتهای پیام
captcha