رونق تولید و اقتصاد در سایه‌سار امنیت محقق می‌شود
کد خبر: 3847293
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

رونق تولید و اقتصاد در سایه‌سار امنیت محقق می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام کیخا به حدیث گوهربار پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: دو نعمت، مجهول است و شاید انسان قدرشان را نمی‌داند، اول سلامتی و دوم امنیت؛ در سایه‌سار امنیت زندگی در چرخش است و اقتصاد و تولید رونق پیدا می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا، امام جمعه زابل در خطبه‌های نمازجمعه ۱۲ مهرماه این شهر پس از توصیه به رعایت تقوا و ساماندهی امور زندگی؛ به مناسبت تقارن آغاز ماه صفر و ورود اسرای کربلا به شام به بخشی از اتفاقات جانسوز آن ایام پرداخت و گفت: هر سال این قضیه در جریان است، کربلا و عاشورا را گم نکنیم، چرا که اسلام را از عاشورا فهمیدیم. فلسفه قیام اباعبدالله(ع) حفظ دین بود و برای همین حفظ دین بود که سر حجت خدا روی نیزه رفت.

امام جمعه زابل در ادامه از مقام معظم رهبری در جایگاه یک عالم عارف مجاهد یاد کرد که در اوج تقوا و سلوک همه دشمنان را مبهوت ساخته است؛ و همچنین گفت: یکی از آن عالمان بی‌نظیر فقیه و مجاهد، نایب امام زمان(عج)، رهبر حکیم، فرزانه، بصیر و بسیجی ما حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(حفظه الله) هستند؛ فقیه مجاهدی که با اوج تقوا و سلوک چنان سکان هدایت را در دست گرفته و چنان نقشه‌های دشمن را درست تشخیص می‌دهد و پادزهر مناسب را برنامه‌ریزی می‌کند که همه را مات و مبهوت خود ساخته است.
وی راه حفظ اسلام و ایران را در اطاعت از اوامر ولی فقیه برشمرد و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کشورمان و اسلام حفظ شود، باید همه مطیع اوامر ولی فقیه باشیم. همه مسئولین نه تنها مطیع اوامر ایشان بلکه باید، نگاهشان به نصایح معظم له باشد، حتی اشارات و نصیحت‌های ایشان را به مثل امر قلمداد کنند، این می‌تواند رمز موفقیت مسئولین باشد. همه سلایق سیاسی باید ولایتمدار باشند، اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم، با هر سلیقه سیاسی باید حول ولایت فقیه در گردش باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا همچنین تأکید کرد: در مسئله انرژی هسته‌ای باید به کاهش تعهدات با جدیت کامل با مسئولیت سازمان انرژی هسته‌ای ادامه دهیم، و تا زمانی که نتیجه مطلوب حاصل شود، باید کاهش تعهداتی که جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار داده است به‌طور دقیق کامل و جامع ادامه پیدا کند.

وی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و آرزوی موفقیت و سلامتی برای پلیس خدمتگزار، با بیان حدیثی از پیامبر اسلام در مورد اهمیت امنیت به قداست کار پلیس اشاره کرد و گفت: این نهاد مقدس در سطح وسیع نظم درون شهرها، حفظ امنیت و جلوگیری از تخطی در جاده‌ها و دفاع از مرزهای جغرافیایی کشور را بر عهده دارند، چشم‌های تیزبینی که نقاط صفر مرزی را محافظت می‌کنند تا خدشه‌ای به کشور وارد نشود.

وی همچنین به حدیث گوهربار پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: دو نعمت، مجهول است و شاید انسان قدرشان را نمی‌داند، اول سلامتی و دوم امنیت. در سایه سار امنیت زندگی در چرخش است و اقتصاد و تولید رونق پیدا می‌کند.

حسین قدس‌نیا 

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha