جریان اربعین؛ مقدمه ظهور امام زمان(عج)
کد خبر: 3849978
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

جریان اربعین؛ مقدمه ظهور امام زمان(عج)

گروه فرهنگی ــ قاری ممتاز کشور جریان اربعین را مقدمه ظهور خواند و گفت: باید این فرصت را غنیمت بشماریم، چراکه گردهمایی بزرگ شیعیان، خار چشم دشمنان است.

جریان اربعین؛ مقدمه ظهور امام زمان(عج )به گزارش ایکنا از زنجان، سیدسعید رحیمی، قاری اعزامی جمهوری اسلامی ایران به عتبات عالیات در کاروان قرآنیان نور اربعین، شب گذشته، ۲۲ مهرماه با حضور در موکب اوقاف زنجان در سامرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور در عتبات عالیات و شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین توفیقی است که از طرف خداوند نصیب ما شده و باید این فرصت را غنیمت بشماریم.

وی در مورد فعالیت‌های قرآنی خود یادآور شد: تا کنون در رقابت‌های مختلفی شرکت کردم؛ در مسابقات جوانان کشور رتبه برتر را کسب کردم و در مسابقات حوزه علمیه در رشته تحقیق و ترتیل نیز حائز رتبه برتر شدم و رتبه نخست مسابقات بین‌المللی المصطفی که با حضور ۸۰ کشور دنیا برگزار شد را در کارنامه خود دارم.

این فعال قرآنی ضمن شکرگزاری از خداوند برای این که به واسطه قرآن توفیق حضور در عتبات را یافته است، اظهار کرد: شوق و عشق مردم در این راهپیمایی وصف‌شدنی نیست و تحلیل جمعیت حاضر در اربعین با تفکر منطقی و طبیعی انسان همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: مردم با جان، دل و ناموس خود وارد بزرگترین گردهمایی شیعیان می‌شوند تا با راهپیمایی خود خار چشمی برای دشمنان باشد، انسان هر قدمی که در این راه بر می‌دارد، باعث می‌شود که تقشه‌های کفار نقش برآب شود.

وی ادامه داد: مثلث شوم عربی، عبری و غربی تمام تلاش خود را کرد که اربعین امسال را کمرنگ کند، اما شور و حرارت مردم چنان است که ستاد اربعین از پذیرایی مردم معذور مانده و باید این فرصت را قدر دانست.

رحیمی اربعین را مقدمه ظهور خواند و گفت: فضای اربعین نزدیک‌ترین فضا به زمان ظهور است و از خداوند توفیق می‌طلبیم تا درک زمان ظهور را به ما عنایت فرماید.

وی در مورد فعالیت موکب اوقاف اظهار کرد: انسان وقتی برادران وطنی خود را در حال خدمت به زائران می‌بیند، احساس غربت نمی‌کند و کوچکترین ناراحتی به خود راه نمی‌دهد؛ چراکه می‌داند اگر مشکلی پیش آمد افرادی هستند که با روی باز مشکلات را برطرف می‌کنند.

انتهای پیام
captcha