کتاب‌خوانی و علم‌آموزی فریضه‌ای دینی است
کد خبر: 3857388
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
امام جمعه «آب‌بر» زنجان:

کتاب‌خوانی و علم‌آموزی فریضه‌ای دینی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام منصوری با بیان اینکه کتاب‌خوانی باید یک سیره و سنت رایج در بین مردم باشد، گفت: کتاب یکی از ارزشمندترین فرآورده‌ها و گنجینه بزرگ‌ترین ثروت‌های بشری یعنی دانش و تحقیق است؛ امروز کتاب‌خوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام منصوری، امام جمعه شهر آب‌بر زنجان، 24 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و تبریک ولادت با سعادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع)، گفت: باید همه ما برای اهل بیت و ائمه اطهار(ع) موجب سرافرازی باشیم و اتحاد و وحدت و یکپارچگی را حفظ کنیم و درنظر داشته باشیم که دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه هزینه می‌کنند و افرادی که به دشمنان کمک می‌کنند، خائن هستند.
وی ضمن تبریک آغاز هفته بسیج به بسیجیان سلحشور و مقتدر جمهوری اسلامی، بیان کرد: به برکت تفکر، عمل و حرکت بسیجی، این ملت بزرگ شکست‌ناپذیر است و همیشه جهت حرکت مردم انقلابی ایران مقابله با استکبار است.
امام جمعه شهر آب‌بر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سیدمحمدحسین طباطبایی، صاحب تفسیر شریف المیزان، افزود: ایشان یکی از خصلت‌های خوبی که داشتند، وقت خاصی را به خانواده اختصاص می‌دادند و می‌فرمودند خستگی و ناراحتی با حضور در کنار خانواده برطرف می‌شود.
وی با گرامیداشت روز کتاب و کتاب‌خوانی، بیان کرد: کتاب یکی از ارزشمندترین فرآورده‌ها و گنجینه بزرگ‌ترین ثروت‌های بشری یعنی دانش و تحقیق است؛ امروز کتاب‌خوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است. کتاب‌خوانی باید یک سیره و سنت رایج در بین مردم باشد، کتاب بخوانند و به فرزندان انتقال دهند. خرید کتاب باید یکی از مخارج اصلی خانواده‌ها محسوب شود.
امام جمعه شهر آب‌بر ضمن قدردانی از پاسداران گمنام امام زمان(عج) و اطلاعات سپاه از دستگیری مفسدان سیاسی و اقتصادی و بازگرداندن آنان به کشور، اظهار کرد: علاوه بر قدرشناسی از فرزندان انقلابی ملت در سازمان مقتدر و قدرتمند اطلاعات سپاه از قوه قضائیه که با غیرت و مدبرانه وارد میدان مبارزه مقدس شده با تمام وجود حمایت کرده و محاکمه فوری و بدون ملاحظه این مفسدان را به‌عنوان مطالبه حق ملت عزیز خواستاریم؛ قوه قضائیه بدون تحت تأثیر قرار گرفتن و فشار و بدون توجه به فضاسازی و حاشیه‌سازی به برخورد قاطع خود ادامه دهد.
حجت‌الاسلام منصوری ضمن محکوم کردن ترور ناجوانمردانه فرمانده عملیات جهاد اسلامی و همسر مکرمه‌اش و بمبارانی که منجر به شهادت ۳۰ غیرنظامی در غزه توسط رژیم صهیونیستی شد، ‌گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند زوال و نابودی‌اش قطعی است و فلسطین همچنان مسئله اول جهان است و پیروز میدان جبهه مقاومت خواهد بود.
امام جمعه شهر آب‌بر بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت بنزین از مسئولان و دولت محترم خواستاریم این افزایش قیمت موجب هرج و مرج و مشکلات جدی در زندگی و معیشت مردم نشود و بیشتر به فکر مردم باشند و مواظب باشند سودجویان از این فرصت سوءاستفاده نکنند.
مرتضی قاسمی
انتهای پیام
captcha