ارتقای فعالیت‌های قرآنی با راه‌اندازی سامانه فهما در زنجان
کد خبر: 3860474
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

ارتقای فعالیت‌های قرآنی با راه‌اندازی سامانه فهما در زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده سامانه فهمای استان زنجان گفت: ارتقای فعالیت‌های قرآن و عترت، شبکه‌سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت‌های هنری و ادبی کانون‌ها و پاسداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی از رویکردهای راه‌اندازی سامانه فهما است.

ارتقای فعالیت‌های قرآن و عترت با راه‌اندازی سامانه فهما در زنجانمهدی لطیفی، نماینده فهمای استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: سامانه فهما با هدف ایجاد پایتخت فرهنگی و هنری مساجد در کشور ایجاد شده است و این طرح می‌کوشد تا با مشخص کردن اولویت‌ها و راهبردهای اصلی، کانون‌های مساجد را منسجم و هماهنگ کند.

وی با بیان اینکه سامانه فهما زمینه‌ای برای معرفی و شناسایی استعدادهای اعضای کانونی در مناطق محروم را نیز فراهم می‌کند، ابراز کرد: این سامانه فضای رقابت سالمی را در بین کانون‌های مساجد ایجاد کرده است.

نماینده فهمای استان زنجان با اشاره به اینکه در این سامانه  شاخص‌هایی برای رتبه‌بندی کانون‌ها تعیین شده است، تصریح کرد: همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) پایتخت فهما رونمایی می‌شود.

وی ارتقای فعالیت‌های قران و عترت، شبکه‌سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت‌های هنری و ادبی کانون‌ها، ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، غنی‌سازی اوقات فراغت، پاسداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه و خلاقیت و نوآوری را از جمله شاخص‌های رتبه‌بندی این سامانه برشمرد.

لطیفی هدف از راه‌اندازی سامانه را اختصاص اعتبار براساس میزان فعالیت کانون‌ها دانست و گفت: در این طرح ابتدا باید محله را بررسی کرده و تعداد افرادی که به مساجد می‌آیند را شناسایی کنیم و با بهره‌گیری از طرح‌های مختلف، جوانان را به مساجد جذب کرد.

انتهای پیام
captcha