تشکیل مجمع خیران قرآنی در زنجان
کد خبر: 3861599
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

تشکیل مجمع خیران قرآنی در زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از تشکل مجمع خیران قرآنی خبر داد و گفت: در حال حاضر خیران را شناسایی می‌کنیم تا بتوانیم دست کم ۳۰ درصد آن‌ها را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهیم.

تشکیل مجمع خیران قرآنی در زنجانحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، به لزوم ایجاد پشتوانه‌های قوی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: یکی از مقوم‌های این حوزه استفاده از ظرفیت خیران است.

وی به راه‌اندازی مجمع خیران قرآنی اشاره کرد و گفت: زنجان در امور خیرخواهان در کشور پیشتاز است و در حال حاضر اقداماتی را برای شناسایی خیران انجام می‌دهیم تا با آن‌ها جلسه‌ای تشکیل دهیم و برای فعالیت‌های مذهبی توجیه شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه خیران استان در حال حاضر بیشتر روی بخش سلامت متمرکز هستند، ابراز کرد: باید ظرفیتی ایجاد کنیم تا دست کم  30 درصد ظرفیت آن‌ها را به بخش قرآنی سوق دهیم.

این مسئول همچنین به وظایف تبلیغات اسلامی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: طرحی را با شعار «هر هیئت یک منطقه» آغاز کرده‌ایم تا به طور مؤثر در زمینه آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنیم.

احمدی ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از ظرفیت هیئت مذهبی شاخص از جمله حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، هیئت ثارالله، هیئت فاطمیون استفاده خواهد کرد و تا به امروز نیز سه جلسه با هیئت‌های مذهبی در این حوزه برگزار کرده‌ایم.

وی بیان کرد: مسجدمحوری یکی از رویکردهای دیگر در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است؛ چراکه مساجد از گذشته پایگاه‌های مهم اجتماعی به‌شمار می‌رفتند و مورد اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام
captcha