فعالیت ۲۴۸ دارالقرآن در زندان‌های کشور/ ۲۱ هزار مددجو حافظ قرآن شدند
کد خبر: 3864947
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
معاون سازمان زندان‌ها‌:

فعالیت ۲۴۸ دارالقرآن در زندان‌های کشور/ ۲۱ هزار مددجو حافظ قرآن شدند

دیگر رسانه‌ها ــ معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با بیان این‌که بیش از ۲۴۸ دارالقرآن فعال در زندان‌های کشور داریم و سعی بر این است زندانیان با قرآن مانوس شوند، گفت: تنها در رشته حفظ قرآن ۲۱ هزار نفر از یک جزء تا ۳۰ جزء را حفظ هستند.

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: ابوالفضل حجتی‌پور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های لرستان با بیان این‌که بیش‌از ۲۴۸ دارالقرآن فعال در زندان‌های کشور داریم و سعی بر این است که زندانیان با قرآن مأنوس شوند، اظهار کرد: تنها در رشته حفظ قرآن ۲۱ هزار نفر فعال هستند که از یک جزء گرفته تا ۳۰ جزء را حفظ هستند.

وی با تأکید بر این‌که از ورزش و هنر به‌منظور اصلاح زندانیان استفاده شده است، افزود: مهارت‌آموزی بخشی‌از اقدامات اصلاحی و تربیتی است؛ در سال گذشته ۵۶ هزار گواهی مهارت که به تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای رسیده صادر و تحویل زندانیان شده است.

حجتی‌پور با اشاره به سیاست عدالت ترمیمی اضافه کرد: احکام اسلام مبتنی‌بر عدالت ترمیمی است؛ آن‌چه در حوزه احکام اسلامی مربوط به احکام فردی و جمعی است همه مبتنی‌بر عدالت ترمیمی است. اگر توصیه به صدقات و قرض‌الحسنه و دستگیری فقرا شده همه در حوزه عدالت ترمیمی و پیشگیری از وقوع جرم و تحقق عدالت اجتماعی است.

وی با بیان این‌که مجازات‌هایی که در اسلام مقرر شده است حتی مقوله قصاص در حوزه عدالت ترمیمی قابل طرح در محافل علمی است، تصریح کرد: حبس هم در مجازات‌ها به‌عنوان مجازات تعزیری دیده شده است، ما ناگزیر به داشتن زندان هستیم و ناگزیر به نگهداری برخی محکومان در زندان هستیم، اما همین زندان‌ها را هم باید در مقوله عدالت ترمیمی تفسیر کنیم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با تأکید بر این‌که آیین‌نامه سازمان زندان‌ها و آیین دادرسی کیفری همه در مقوله عدالت ترمیمی قابل تفسیر هستند، گفت: تلاش قانون‌گذار و سیاست‌گذاران ما این است که بتوانند زندان را در مقوله اصلاح و تربیت ببینند، با ارائه خدمات اصلاحی و تربیتی مدیریت شود؛ هرچند منابع مادی و انسانی کافی در اختیار نیست.

انتهای پیام
captcha