دستور استاندار زنجان برای پیگیری بیمه فعالان قرآنی
کد خبر: 3867126
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
در جلسه با هیئت‌های مذهبی ابلاغ شد؛

دستور استاندار زنجان برای پیگیری بیمه فعالان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ استاندار زنجان در جلسه با هیئت‌های مذهبی به مدیرکل تأمین اجتماعی دستور داد تا در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه، بیمه فعالان قرآنی را پیگیری کنند.

دستور استاندار برای پیگیری بیمه فعالان قرآنیبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، ظهر امروز، 7 دی‌ماه در جلسه با امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: زنجان جزو امن‌ترین استان‌های کشور و سومین استان امن برای سرمایه‌گذاری است و بانوان آن از لحاظ بهداشت جسمی و روانی در رتبه خوبی قرار دارند.

وی در مورد بیمه فعالان قرآنی ابراز کرد: مسئولان تأمین اجتماعی نامه‌ای برای پیگیری بیمه فعالان قرآنی تنظیم کنند تا به رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال کنیم تا بتوان مشکلات آن‌ها را برطرف کرد.

استاندار زنجان با اشاره به حضور خود در مساجد در ایام مختلف به ویژه ماه محرم، افزود: بی‌احترامی مدیران به مردم نسبت به گذشته در مدیریت ها کمتر شده است و در ارزیابی مدیران این موضوع مورد توجه است.

وی از پیشنهاد برگزاری کنگره اسلامی استقبال کرد و افزود: در این راستا کمیته‌ای تشکل شود تا این موضوع را بررسی کند و برنامه‌ای بامحتوای غنی برای مخابطان تدارک دیده شود.

حقیقی با اشاره به اینکه هیچ کسی حق استفاده ابزاری از مساجد ندارد، تصریح کرد: تا کنون 20 مسجد کمک مالی دریافت کردند و پیگیر هستیم تا از اعتبار اجتماعی به مساجد کمک شود.

مسعود علیاری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: 457 نفر خادم زیر پوشش بیمه قرار دارند که 20 درصد حق بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود. مداحان نیز 7 درصد بیمه را خود پرداخت می‌کنند و 20 درصد از طریق بنیاد خزایی ارائه می‌شود.

این مسئول در مورد بیمه مربیان قرآنی نیز خاطرنشان کرد: در بودجه سهمی برای دولت در این خصوص پیش‌بینی نشده و اگر سازمان برنامه و بودجه هزینه‌ای را متقبل شود، مشکلی برای بیمه نداریم.

در این جلسه مباحثی همچون بی‌بهره بودن کانون مداحان از ساختمانی برای برگزاری دوره‌های تخصصی، بیمه فعالان قرآنی عدم مدیریت فضای مجازی، تقویت پیوند مسجد و مدرسه کم‌رنگ شدن عفت در بین زوجین و توجه به مساجد در کارکردهای اجتماعی مطرح شد.

انتهای پیام
captcha