شهید خلبان «محمدرضا رحمانی» در ابعاد قرآنی و نظامی درخشید
کد خبر: 3867328
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
پیام تسلیت رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش؛

شهید خلبان «محمدرضا رحمانی» در ابعاد قرآنی و نظامی درخشید

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شهید محمدرضا رحمانی علاوه بر بُعد نظامی در بُعد قرآنی نیز درخشید، چنانکه موفق به حفظ 10 جزء از قرآن کریم شده بود و این برای ارتش مایه افتخار است که خلبان جنگنده‌های آن، حافظ قرآن هستند.

سرتیپ دوم خلبان حاج «محمدرضا رحمانی» علاوه بر بُعد نظامی در بُعد قرآنی نیز درخشیده بود/ 15 ختم قرآن در تمتع

به گزارش ایکنا؛ در پی سقوط جنگنده میگ ۲۹ ارتش در ارتفاعات سبلان و شهادت سرتیپ دوم خلبان، حاج‌محمدرضا رحمانی، سرهنگ‌ مهدی میدانی، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، پیام تسلیتی را صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است؛

«انا لله و انا الیه راجعون
شهادت سرتیپ‌دوم خلبان حاج محمدرضا رحمانی را از سوی قرآنیان ارتش به همه جامعه قرآنی کشور تسلیت عرض می‌کنم. با افتخار می‌‌گویم که این شهید بزرگوار، علاوه بر اینکه در سنگر دفاع از سرحدات کشور و آسمان وطن، جانفشانی‌های زیادی کرده بود و به عنوان یک استادخلبان در اوج بود در بُعد معنوی نیز موفقیت‌های زیادی را کسب کرد.

شهید محمدرضا رحمانی علاوه بر بُعد نظامی در بُعد قرآنی نیز درخشیده بود، چنانکه موفق به حفظ 10 جزء از قرآن کریم شده بود. این برای ارتش مایه افتخار است که خلبان جنگنده‌های آن، حافظ قرآن هستند. بنابر اذعان مسئولان نهاجا در حج تمتع امسال، این شهید بیش از 15 بار قرآن را ختم کرد.

دشمنان بدانند که نظامیان کشور چه در صحنه نظامی و چه آمادگی رزمی در اوج‌اند و بُعد معنوی خود را نیز تقویت می‌کنند. افتخار می‌کنیم که این خلبان شهید، نشان‌دهنده نظامیان و فرماند‌هان قرآنی ارتش هستند.

عروج این شهید را به محضر فرمانده معظم کل قوا و خانواده شهید و همرزمانش در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند برای این عزیز علو درجات را مسئلت می‌نمایم».

یادآور می‌شود، مراسم تشییع خلبان محمدرضا رحمانی صبح امروز، 8 دی‌ماه در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش در خیابان پیروزی تهران با حضور امرا و فرماندهان لشکری و کشوری برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش نیز بر پیکر این شهید نماز خواند و سپس پیکر این خلبان برای انجام مراسم تدفین به قطعه 50 بهشت زهرا(س) منتقل شد.

امیر سرتیپ‌دوم خلبان شهید محمدرضا رحمانی، متولد سال ۱۳۵۵ بود که در سال ۱۳۷۳ به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد و دوره‌های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظر خلبانان خبره ارتش طی کرد و پس از پایان دوره‌ها، به عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی مشغول انجام وظیفه در حراست از آسمان ایران شد و پس از آن نیز با جنگنده میگ ۲۹ خدمت صادقانه خود را در پایگاه شهید فکوری تبریز ادامه داد.

انتهای پیام
captcha