پایداری انقلاب مدیون مالک‌اشترهای زمان است
کد خبر: 3869170
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

پایداری انقلاب مدیون مالک‌اشترهای زمان است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، سردار قاسم سلیمانی را مالک‌اشتر زمان خواند و گفت: پایداری انقلاب مدیون خون مالک‌اشترهای زمان است که سراسر زندگی خود را در راه مجاهدت و جبهه‌های حق علیه باطل گذراندند.

پایداری انقلاب مدیون خون مالک‌اشترهای زمان استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، شب گذشته، 14 دی‌ماه در مراسم گرامی‌داشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش اظهار کرد: معنای لغوی جهاد، به معنای تلاش و کوشش مستمر ذکر شده اما به تعبیر دیگر می‌توان جهاد را مقابله برای ثبات و ماندگاری دین معنا کرد.

وی با اشاره به اینکه جریان حق و باطل همواره در مسیر زندگی بشر قرار دارد، یادآور شد: امکان سازش و آشتی بین حق و باطل وجود ندارد و این و این عدم سازش از زمان حضرت آدم بوده و تا پایان تاریخ ادامه خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، سردار سلیمانی را مالک‌اشتر زمان خواند که همواره در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و افزود: تلاش‌ها و فداکاری‌های بزرگمردان در طول تاریخ انقلاب، این شجره طیبه را به درخت تنومندی تبدیل کرده است.

وی یادآور شد: در قرآن کریم، خداوند از مجاهدان در راه خدا به عنوان کسانی که برای احقاق حق تلاش می‌کنند، یاد شده و این راه، همان راهی است که از زمان حضرت آدم آغاز شده و تا به امروز که بر عهده رزمندگان اسلام گذاشته شده تا در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند، ادامه دارد.

خاتمی با اشاره به اینکه اینکه بارزترین تقابل حق و باطل در طول تاریخ به تقابل کفار و مشترکان با پیامبر گرامی اسلام (ص) اختصاص دارد، ابراز کرد: امام خمینی(ره) از سال 42 فعالیت‌هایی را برای پیروزی انقلاب آغاز کرد و معتقد بود که حفظ انقلاب از به ثمر نشاندن آن دشوارتر است.

وی با تأکید بر اینکه برای نگه‌داری انقلاب اسلامی، خون‌های زیادی بر زمین ریخته شده است، بیان کرد: برای اینکه انقلاب در همه ادوار در مسیر صحیح خود قرار گیرد، نیاز است که این مجاهدت‌ها نیز ادامه داشته باشد و بعد از مجاهدت‌هایی که دلاورمردانی چون باکری‌ها، رستم‌خانی‌ها، همت‌ها و ... انجام دادند، این مجاهدت‌ها با جان‌فشانی سردارهایی چون سلیمانی‌ها ادامه دارد.

این مسئول به ابراز ارادت و علاقه مردم زنجان به این شهید سرافراز در قالب دسته عزاداری که قرار است ۱۵ دی‌ماه برگزار شود، اشره کرد و گفت: بی‌شک مردم همیشه در صحنه زنجان و پایتخت‌نشینان شور و شعور حسینی، فردا نیز همانند هشتم محرم، یوم‌العباس دیگری را رقم خواهند زد.

انتهای پیام
captcha