مشهد الرضا(ع) امروز میزبان سردار شهید و یارانش بود
کد خبر: 3869499
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰

مشهد الرضا(ع) امروز میزبان سردار شهید و یارانش بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ مردم ولایت مدار مشهد امروز با حضور میلیونی خود به استقبال سردار دل‌ها و یارانش آمده بودند.

مشهد الرضا(ع) امروز میزبان سردار شهید و یارانش بودخبر سنگین ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی  و سایر همراهانشان در حمله تروریستی به فرودگاه بغداد برای همه آزادگان و صلح جویان جهان بسیار دردناک بود این خبر غوغایی در ایران، و سایر نقاط جهان برپا کرد. سردار سلیمانی، چهره بین‌المللی برای همه مردم صلح دوست بود.

پیکرهای پاک شهیدان صلح، روز گذشته در نجف، کاظمین، سامرا، کربلا تشییع شد. تمام شهرهای ایران برای استقبال از پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدای ترور ناجوانمردانه آمریکا در فرودگاه بغداد درخواست دادند. امروز مشهد در تکاپوی میزبانی از میهمان عزیزی بودند که قهرمان مردم جهان اسلام است. این قهرمان آمد و با استقبال باشکوه مردم روبرو شد. بی‌شک این شهید از آسمان‌ نظارگر دوستدارانشان بودند.

مردم از فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد به استقبال سردار رفته بودند و همراه با اتومبیل حمل پیکر مطهر سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر شهدای ترور به موعد آمدند. به خاطر استقبال باشکوه مردم اهواز از پیکرهای مطهر، هواپیمای حامل پیکرها با تاخیر به مشهد رسید. از ساعت 11 ظهر ایستگاه های مترو مشهد جای نفس کشیدن نداشت. هیچکس نمی‌توانست جمعیت را کنترل کند.

شعارهای استکبارستیز مردم از ایستگاه مترو و همان ابتدای خیابان های منتهی به مسیر تشیع آغاز شد و در طول مسیر شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و... طنین‌انداز شده بود.

وعده مردم مشهد با سردار قلب‌ها ساعت 12 ظهر از میدان 15 خرداد بود، اما به خاطر استقبال زیاد مردم، ماشین حمل پیکرها حدود ساعت 3:30 به میدان 15 خرداد مشهد رسید. به جرأت می‌‎توان گفت که تا امروز خیابان امام رضا مشهد را با این جمعیت ندیده بودم. جای سوزن انداختن نبود و کنترل جمعیت از دست انتظامات خارج شده بود. 
 
در میان انبوه جمعیت با تنی چند از شرکت‌کنندگان همراه و وارد گفت‌وگو شدیم.

زهره طباطبایی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: همانطور که حرکت اربعین یک حرکت نمادین برای نشان دادن جهان اسلام و تشیع است امروز هم ما با حضور در این مراسم آمدیم تا نشان دهیم گوشه عظیمی از جهان تشییع رهرو آن سردار بزرگ هستند.

وی ادامه داد: این حرکت پرشور در بسیاری از کشورهای اسلامی و غیراسلامی پس از ترور سردار سلیمانی اتفاق افتاد و غایت و هدف اینگونه حرکت‌ها همان آرمان پیاده‌روی اربعین است که نهایت آن ظهور منجی و پر شدن زمین از عدل  و داد است.

طباطبایی اظهار کرد: امروز ما با حضور خود در این مراسم نشان می‌دهیم افرادی مانند سردار سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم دوستداران زیادی دارند.

وی افزود: حضور ما برای تشیع سردار به این معنی نیست که بخواهیم ایشان را از سایر شهدا متمایز کنیم، اما ایشان فرمانده هستند. شهید سلیمانی از زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد، به طور مستمر در جبهه حق علیه باطل حضور داشتند و پس از آن با حضور در جنگ‌های لبنان، افغانستان، سوریه و عراق در دفاع از اسلام و حریم اهل‌بیت(ع) نقش بزرگی در ایجاد امنیت داشتند.

وی عنوان کرد: سردار سلیمانی سربازی بودند که برای جبهه اسلام مرزی قائل نمی‌شدند و هر جایی که اسلام را در مخاطره می‌دیدند، جان خود را در طبق اخلاص می‌گذاشتند و در نهایت هم خداوند مزد مجاهدت ایشان را با شهادت دادند.

طباطبایی اضافه کرد: سردار سلیمانی در سربازی برای اسلام و وطن وظیفه خود را به خوبی شناخت و در این راه نیز به شهادت رسید و شهادت ایشان نیز باعث اتحاد دل‌های مردم ایران و عراق شد.

وی بیان کرد: عرصه دنیا برای روح سردار تنگ بود، من به عنوان یک ایرانی منتظر پاسخ سردار سلامی و سردارحاجی‌زاده در انتقام از خون این شهید عزیز هستم.

در ادامه فاطمه مومنی 65 ساله گفت: سردار برای امنیت ما جانش را فدا کرد و این حضور من فقط برای این است تا شاید اندکی از حقی که این سردار بزرگ بر گردن ما داشت را بتوانم ادا کنم.

وی افزود: سردار را دوست دارم، چون به فکر مردم بود، از تعلقات دنیایی رها بود و تمام طول عمر خود را برای دفاع از جان و مال و ناموس مردم ایران و سایر کشورهای اسلامی  صرف کرد و اینک در جوار حق آرام گرفت. خداوند بزرگ دشمنان این شهید بزرگ را  ریشه کن کند و امیدوارم ترامپ به بدترین شکل ممکن کشته شود.

سهیلا رضایی 22 ساله از دیگر شرکت‌کنندگان در این مراسم بیان کرد: امروز با این شرایط ازدحام جمعیت که البته سخت هم هست، آمدم چون سردار را دوست دارم چون ارادت ایشان نسبت به ایران و ایرانیان مشهود است . حاج قاسم مرد عمل بود نه شعار. 

وی ابراز کرد: سردار سلیمانی در میدان نبرد پیش از اینکه سربازانش را راهی کنند، خودشان جلودار بودند و به جای اینکه به سربازانشان دستور دهند که بروید خود در خط مقدم بودند و سربازان پشت سر ایشان حرکت می کردند.
انتهای پیام
captcha