تعهد ۱۳۰ میلیارد تومانی خیران برای مدرسه‌سازی در فارس
کد خبر: 3870736
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

تعهد ۱۳۰ میلیارد تومانی خیران برای مدرسه‌سازی در فارس

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش فارس با یادآوری اینکه سال گذشته خیران استان تعهد ۹۰ میلیارد تومان را برای مدرسه‌سازی عهده‌دار شدند، گفت: در سال جاری این رقم به مبلغ یکصد و سی میلیارد تومان رسید و خیرین متعهد شدند این مبلغ را به امر خیر مدرسه‌سازی در فارس اختصاص دهند.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 21 دی‌ماه در جمع خیرین مدرسه‌یار در باشگاه شماره ۲ فرهنگیان شیراز، با بیان اینکه امروز کار خیر و به ویژه مدرسه‌سازی به‌عنوان رسمی ماندگار تبدیل شده است، گفت: خیرین در سال گذشته مبلغی در حدود ۹۰ میلیارد تومان عهده‌دار شدند.

وی افزود: در سال جاری نیز علی‌رغم وجود همه مشکلات عدیده در حوزه کارهای خیر، این رقم به مبلغ یکصد و سی میلیارد تومان رسید و خیرین متعهد شدند این مبلغ را به امر خیر مدرسه‌سازی در فارس اختصاص دهند.

نجفی با بیان اینکه خیرین حوزه آموزش و پرورش چهره‌های آشنا و موثر در امور این تشکیلات و منشأ خیر و برکت بوده‌اند، گفت: قطعاً‌عاقبت این‌گونه کارهای تاثیرگذار به نفع جامعه، مردم و به‌ویژه دانش‌آموزان محروم و نیازمند است.

مدیركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به خدمات مرحوم بهمن‌بیگی، گفت: ایشان خدمات ارزنده‌ای را به جامعه روستایی و عشایری و فرزندان مناطق محروم و دورافتاده داشت و حداقل امکانات مورد نیاز برای تحصیلات این افراد را فراهم کرد و همه کسانی که به آن‌ها عنایت داشته امروزه مدیران نمونه و توانمند استان ما بوده و در کشور در حوزه‌های گوناگون کاری، بسیار موفق عمل کرده‌اند.

40 درصد فضاهای آموزشی فارس را خیران ساخته‌اند

وی بیان كرد: خیرین و نیکوکاران با یک اعتقاد خاص قدم در کارهای خیری می‌گذارند که سرانجامش فلاح و رستگاری است و ما در آموزش و پرورش به خود می‌بالیم که قریب به ۴۰ درصد از فضای آموزشی فارس را خیرین عزیز ساخته و تحویل داده‌اند.

نجفی با تصریح اینكه در کنار مدرسه‌سازی امر خیر مدرسه یاری هم حرکت خوبی است که باید تداوم یابد، گفت: فارس از لحاظ جایگاه امور خیر و مدرسه‌سازی در رتبه‌های برتر کشوری قرار داشته و دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: باید مدرسه یاری به یک نهضت عمومی و فرهنگی فراگیر تبدیل شود، مثل کار مدرسه‌سازی که کاری است که از گزند هر باد و طوفان در امان است.

وجود 160 هزار دانش‌آموز نیازمند كمك

نجفی با بیان اینکه هم‌اکنون در این استان حدود 160 هزار دانش‌آموز نیازمند کمک وجود دارد، گفت: در فارس ۹۶۰ هزار دانش‌آموز و ۹ هزار مدرسه با ۵۲ منطقه آموزشی است که تنوع قومیتی و پراکندگی جغرافیایی کارها را مشکل كرده اما همه باید دست به دست هم بدهیم تا این امور اداره شود.

وی گفت: باید در راستای تقویت امور خیر تلاش بیشتری كرد و برای استمرار این حرکت ارزنده برنامه‌ریزی داشت و با تمام وجود اعلام می‌کنم که به کمک‌های مردمی برای اداره تشکیلات و آموزش و پرورش نیازمندیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به حضور خیرین در بین مدیران و مؤسسان مراکزغیر دولتی گفت: مدارس غیر دولتی هم کار بسیار خوبی است که باید تقویت شده و مؤسسان و سرمایه‌گذاران بخش غیر دولتی راحمایت کرد، چراکه این‌ها نیز توانسته‌اند بخش وسیعی از مشکلات ما را مرتفع كنند.

نجفی در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهدشهید قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی اسطوره فراموش‌نشدنی و پشتوانه‌ای محکم در مسیر پر پیچ و خم انقلاب اسلامی است که باید از این فرصت پیش آمده در شهادت جانسوز او، کمال بهره‌برداری را برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha