بهره‌برداری رسمی از 784 طرح اشتغالزایی مددجویان خدابنده‌ای
کد خبر: 3877012
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

بهره‌برداری رسمی از 784 طرح اشتغالزایی مددجویان خدابنده‌ای

گروه سیاست و اقتصاد ــ 784 طرح اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان خدابنده مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری رسمی از 784 طرح اشتغالزایی مددجویان خدابنده‌ایبه گزارش ایکنا از زنجان، 784 طرح اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خدابنده در 17 بهمن‌ماه با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در مراسم نمادین بهره‌برداری رسمی از طرح‌های اشتغالزایی اظهار کرد: این نهاد در تلاش است تا با توانمندسازی مددجویان آن‌ها را به خودکفایی رسانده و از چرخه حمایتی خارج کند.

وی توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار را دو محور اصلی در سیاست‌های اشتغال این نهاد دانست و گفت: ارتقای خدمات اثرگذار در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت و تدوین و اجرای الگوهای جدید بر اساس توانمندی و مزیت نسبی مناطق مختلف استان از برنامه‌های مهم این نهاد در این بخش است.

صفری ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌های موجود و قابلیت‌های مناطق مختلف استان در حوزه اشتغال، به توانمندی‌های مددجویان تحت حمایت پیوند داده شود و از این طریق پایداری طرح‌های اشتغال ایجاد برای جامعه هدف این نهاد ارتقاء یابد.

وی همچنین به پرداخت تسهیلات اشتغال از طریق کمیته امداد استان زنجان اشاره کرد و افزود: با همکاری دستگاه‌های مختلف و کمک بانک‌ها از ابتدای سال جاری تاپایان دی ماه 2 هزار و 169 فقره تسهیلات با اشتغالزایی 2 هزار و 603 شغل ایجاد شده است که برای این تعداد اشتغال بیش از 60 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین از ارائه 2 هزار و 185 فقره مهارت‌آموزی و 30 طرح نوآورانه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان طارم از ظرفیت کشاورزی خوبی برخوردار است، لذا 9 دستگاه تراکتور برای انجام عملیات کاشت و برداشت محصولات، در سال رونق تولید تحویل مجریان این شهرستان شده است.

وی به پرداخت تسهیلات اشتغال و توانمندسازی در شهرستان طارم نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 255 فقره تسهیلات اشتغال‌زایی با اشتغالزایی 335 نفر و با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و400 میلیون تومان در این شهرستان پرداخت شده است.

انتهای پیام
captcha