پلمب داروخانه و کشف انبار احتکار لوازم بهداشتی در زنجان
کد خبر: 3883439
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

پلمب داروخانه و کشف انبار احتکار لوازم بهداشتی در زنجان

دادستان زنجان از پلمب یک داروخانه و کشف انبار احتکار لوازم بهداشتی در زنجان خبر داد و گفت: این انبار احتکار بیش از 10 سال از چشم ناظران دور مانده بود.

پلمب داروخانه و کشف انبار احتکار لوازم بهداشتی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محسن کرمی، دادستان زنجان، 15 اسفندماه در حاشیه کشف یک انبار احتکار کالاهای بهدشتی و دارویی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این انبار اقلام دارویی و بهداشتی کشف شده و بدون مجوز اقدام به توزیع این اقلام می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه این انبار بدون مجوز صنعت و معدن سال‌های سال فعالیت می‌کرد و از چشم ناظران دور مانده بود، تصریح کرد: فروش‌ها به‌صورت رسمی نبوده و اجناس اغلب به روش اینترنتی به فروش رفته است که فرارهای مالیاتی در این خصوص مشهود بوده و از طرفی بی‌‎انضباطی در فروش نیز به چشم می‌خورد.

دادستان زنجان ابراز کرد: در روزهای اخیر حدود 200 هزار جفت دستکش، 8 هزار ماسک و مقادیری مواد ضدعفونی کننده کشف شده؛ تمامی این اقلام بهداشتی برای استفاده بیماران و پرسنل به بیمارستان ولیعصر(عج) تحویل داده خواهد شد و فرد خاطی نیز بازداشت و در محاکم به مجازات قانونی خواهد رسید.

وی یاد‌آور شد: در این تخلفات نکات قابل توجهی نیز وجود دارد، به عنوان مثال برخی از اقلام موجود در این مکان تاریخ مصرف‌های بالای 8، 9 و بعضا 19 سال دارند و نشان می‌دهد فعالیت غیرقانونی‌ این محل سال‌ها مورد بی‌توجهی مسئولان مربوطه قرار داشته است.

کرمی ادامه داد: چندین مرکز نیز که مبادرت به تولید مواد ضدعفونی کننده فاقد استاندارد می‌کردند نیز شناسایی شدند، این مواد برای استفاده دست‌ها فاقد استاندار بودند و صرفا باید برای پاکیزه کردن سطح استفاده می‌شد که متاسفانه در این برچسب‌ها استفاده انسانی درج شده که برای پوست مضر است.

وی همچنین در مورد پلمب یک داروخانه که از ارائه لوازم بهداشتی به متقاضیان خودداری می‌کرد، خبر داد و افزود:  با توجه به اینکه مراجع مختلف هشدارهای لازم را انجام داده بودند اما متاسفانه توجهی به این هشدارها نشده که نتیجه آن تعطیل شدن این داروخانه، بازداشت شدن مسئول آن و مصادره شدن اقلام به نفع مراکز بهداشتی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha