بهینه‌سازی تولید گامی در راستای «جهش تولید» است
کد خبر: 3886856
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

بهینه‌سازی تولید گامی در راستای «جهش تولید» است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: تسهیل سرمایه‌گذاری، بهینه‌سازی تولید و کنترل تورم از مولفه‌های مهم در راستای جهش تولید است.

بهینه‌سازی تولید گامی در راستای «جهش تولید» استآیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره پس از تحویل سال، شعاری را با توجه به شرایط کشور و اهمیت موضوعات کلان، مطرح می‌فرمایند که با توجه به پشتوانه اقدامات سال‌های گذشته باید به عنوان چراغ راه آینده مورد توجه مردم، مسئولان و همه اقشار قرار گیرد و وظایف خود را با آن تطبیق دهند.

وی با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی محور شعار سال‌های اخیر بوده است، بیان کرد: شعار «جهش تولید» تکمیل کننده رونق تولید است و نشان می‌دهد گام‌هایی برای تامین زیرساخت‌های اقتصادی برداشته شده و تکمیل آن نیاز به تلاش‌، برنامه‌ریزی و روحیه جهادی دارد و باید با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه کشور، ریل‌گذاری انجام شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ۱۰ نقطه قوت و ۱۰ نقطه ضعف را در مباحث کلان کشور مطرح فرمودند، ابراز کرد: مواردی همچون، پیشرفت‌های علمی و فناوری، امنیت پایدار، ارتقای بینش سیاسی مردم و توسعه زیرساخت‌های عمرانی از نقاط قوت محسوب می‌شوند و اقتصاد تک‌محصولی و وابسته به نفت، نگاه به خارج و استفاده اندک از ظرفیت‌های داخلی و نیروی انسانی از نقاط ضعف به شمار می‌روند.

وی کنترل تورم، اصلاحات بانکی، تسهیل و روانسازی سرمایه‌گذاری را از مولفه‌های تاثیرگذار برای رونق بخشیدن به تولید دانست و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که در کشور با جمعیت ۸۰ میلیونی ظرفیت خوبی داریم ضمن اینکه در اطرافمان نیز ۱۵ کشور با جمعیت ۶۰۰ میلیون نفر مستقر هستند و قدم نخست در رونق تولید تامین نیاز داخل و پس از آن صادرات است.

خاتمی با تاکید بر اینکه محصولات تولیدی باید با کیفیت بوده و رضایت مصرف‌کننده را جلب کند، ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب تاکید کردند که برای جهش تولید، باید تولیدات را بهینه‌سازی کرد و هزینه تولید پایین آورده شود و کیفیت ارتقا یابد. در این راستا باید از قاچاق و واردات کالاهایی که مشابه آن در کشور وجود دارد جلوگیری شود تا کارگران داخلی بیکار نشوند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به استفاده از جوانان مبتکر و مجموعه‌های دانش‌بنیان تاکید دارند، گفت: ما در کشور ظرفیت‌های ناشناخته زیادی داریم که باید آن‌ها را از مرحله قوه به فعلیت برسانیم و به ما می‌توانیم ایمان داشته باشیم. به عنوان مثال ما یک درصد جمعیت جهان و ۷ درصد ذخایر معدنی دنیا را داریم که با مدیریت جهادی می‌توان از این ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی کشور بهره برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه قرآن در همه عرصه‌ها و برای همه انسان‌ها منشا هدایت است، یادآور شد: در ایامی که ویروس ناخوانده خیلی‌ها را خانه‌نشین کرده فرصتی برای انس و آشنایی با قرآن، توجه به مقوله خانواده، رشد و بالندگی افراد در مرحله خود سازی و سپس جامعه‌سازی است.

وی به آیه «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» اشاره کرد و افزود: این قانون خلقت است و هر ملتی که به راحتی و عیش خو کند ذلیل شود. باید استعدادها را بیابیم و با پرورش توانایی‌ها، جامعه را بسازیم.

انتهای پیام
captcha