نغمه‌سرایی کاروان‌های «نسیم انتظار» در زنجان
کد خبر: 3889861
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

نغمه‌سرایی کاروان‌های «نسیم انتظار» در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای ویژه‌برنامه «نسیم انتظار» به مناسبت عید نیمه شعبان خبر داد و گفت: در قالب این رویداد گروه سرود نغمه‌سرایان دارالقرآن زنجان نوای «یا مهدی» را در کوی و برزن سر می‌دهند.

کاروان‌های «نسیم انتظار» نیمه شعبان در زنجان نغمه‌سرایی می‌کنندحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: ویژه‌برنامه «نسیم انتظار» به مناسبت نیمه شعبان با در نظر گرفتن شرایط موجود، جلوگیری از تجمعات مردمی در اماکن مذهبی و ایجاد نشاط معنوی در جامعه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا ویروس و ایجاد محدودیت در برگزاری مراسمات مذهبی، برنامه‌های اوقاف و امور خیریه به صورت مجازی برگزار می‌شود و به مناسبت نیمه شعبان، کاروان نسیم انتظار توسط گروه سرود نغمه‎‌سرایان دارالقرآن زنجان نوای «یا مهدی» را در کوی و برزن سر می‌دهند.

این مسئول به آذین‌بندی و فضاسازی بقاع متبرکه و تبلیغات موضوعی در فضای مجازی از سوی اوقاف اشاره کرد و گفت: برنامه استغاثه به حضرت مهدی (عج) شب نیمه شعبان مصادف با چهارشنبه ۲۰ فروردین ساعت ۲۰ به طور همزمان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان قربانی گوسفند، تهیه 80 بسته معیشتی، برگزاری مسابقه قرآنی در فضای مجازی، پخش ادعیه‌های اعلامی از بلندگوها و برگزاری جشن در فضای مجازی را از برنامه‌های حسینیه اعظم زنجان برای عید نیمه شعبان برشمرد.

وی طبخ غذا و توزیع آن در مراکز درمانی و بیمارستانی از محل درآمد بقاع متبرکه، تهیه و تولید اقلام بهداشتی (ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده و توزیع در اماکن و خانواده‌های نیازمند) به نیابت از امام زمان (عج) را از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام اعلام کرد.

کرمی خاطرنشان کرد: چراغانی و آذین‌بندی حرم مطهر قیدار نبی و پخش ادعیه از این محل، برگزاری جشن مجازی در امامزاده‌های یعقوب(ع)، امامزاده محمد(ع) و امامزاده اسماعیل(ع) نیز از برنامه‌های مهم شهرستانی است.

انتهای پیام
captcha