نویسنده صهیونیستی: شروع انتفاضه سوم پس از کرونا
کد خبر: 3891065
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

نویسنده صهیونیستی: شروع انتفاضه سوم پس از کرونا

یک نویسنده صهیونیستی پیش‌بینی کرد که پس از پایان بحران کرونا که خسارت اقتصادی بسیاری به تشکیلات خودگردان فلسطین وارد کرده است، انتفاضه سوم در کرانه باختری به راه بیفتد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شلومو ماعوز، نویسنده صهیونیستی در مقاله‌ای که در روزنامه عبری‌زبان «معاریو» منتشر شده، بیان کرد: تشکیلات خودگردان به سبب کرونا متحمل خسارت‌های بسیاری شده است و در صورتی که پس از پایان این بحران، کمک‌های اقتصادی به این تشکیلات ارائه نشود، احتمال شکل‌گیری انتفاضه سوم در کرانه باختری بسیار زیاد خواهد بود.

ماعوز تصریح کرد: مصلحت رژیم صهیونیستی کاملاً واضح است و ارائه کمک‌های مالی فوری به تشکیلات خودگردان می‌تواند مانع از وقوع انتفاضه سوم باشد.

وی تأکید کرد: با افزایش نرخ بیکاری در کرانه باختری و کاهش تعداد کارگران فلسطینی در اراضی اشغالی به دو سوم و نامشخص بودن زمان بازگشت آنان به سر کار به اعتبار اینکه چنین اقدامی از نظر پزشکی در شرایط کنونی بسیار خطرناک خواهد بود، اوضاع هر لحظه وخیم‌تر می‌شود.

این نویسنده اسرائیلی اظهار کرد: فلسطینیان ساکن کرانه باختری روزمزد هستند و هر کارگر روزانه حدود 400 شیکل درآمد دارد؛ یعنی حدود 100 دلار، ولی امروز به سبب کرونا و تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز کار در فلسطین اشغالی، خبری از این درآمد نیست.

ماعوز گفت: نگرانی دیگر ساکنان کرانه باختری، امکانات بهداشتی محدود برای مقابله با کروناست و این مسئله در کنار مشکلات اقتصادی می‌تواند موجب شعله‌ور شدن انتفاضه سوم شود که تأثیرات و پیامدهای منفی بسیاری برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت، به ویژه پس از افزایش تحرکات در محافل اسرائیلی پیرامون الحاق شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری به اراضی تحت سیطره این رژیم که این نیز می‌تواند دلیلی دیگر بر شعله‌ور شدن انتفاضه باشد.

انتهای پیام
captcha