اقامه نماز عید فطر در مساجد دارای فضای باز زنجان
کد خبر: 3900990
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

اقامه نماز عید فطر در مساجد دارای فضای باز زنجان

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه استان زنجان گفت: نماز عید فطر در مساجدی که فضای باز دارند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

اقامه نماز عید فطر در مساجد دارای فضای باز زنجانحکمعلی اسماعیلی، مسئول ستاد اقامه نماز جمعه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: به دلیل شرایط ویژه و شیوع کرونا امکان برگزاری مراسم عید فطر در داخل مساجد وجود ندارد اما در سطح استان مردم در مساجدی که دارای فضای روباز هستند می‌توانند نماز عید فطر را اقامه کنند.

وی تصریح کرد: نماز عید فطر به طور متمرکز در بلوار دارالقرآن زنجان برگزار می‌شود و این مراسم از ساعت 7 صبح آغاز و آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در آن سخنرانی خواهد کرد.
اسماعیلی ادامه داد: مسئول ستاد اقامه نماز استان زنجان تصریح کرد: این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و نمازگزاران باید جانماز، کتاب دعا، مهر و چادر نماز برای خانم‌ها همراه داشته باشند و استفاده از ماسک و دستکش الزامی است.

این مسئول بیان کرد: دو گروه استهلال متشکل از استاید دانشگاه، کارشناسان علوم نجوم و روحانیون برای استهلال ماه شوال مستقر می‌شوند و طبق نظر کارشناسان به احتمال 99 درصد یکشنبه، 4 خردادماه، اول شوال خواهد بود.

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه استان زنجان ادامه داد: یکی از این دو گروه در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و گروه دیگر در دشت جارچی در محور زنجان ــ تهم ــ چورزق استقرار می‌یابند.

انتهای پیام
captcha