انتقاد دارالافتای مصر از «فتواهای اردوغانی» در توجیه اهداف استعماری
کد خبر: 3903852
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

انتقاد دارالافتای مصر از «فتواهای اردوغانی» در توجیه اهداف استعماری

دارالافتای مصر در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از «فتواهای اردوغانی»، تأکید کرد: رئیس‌جمهور ترکیه از «سلاح فتوا» برای تثبیت استبداد خود در کشور و توجیه اهداف استعماری‌ آنکارا در خارج از کشور استفاده می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از «سی ان ان عربی»، مرکز جهانی فتوا وابسته به دارالافتای مصر در بیانیه‌ای تأکید کرد: «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، از مساجد کشورش برای دستیابی به تأیید احزاب در انتخابات استفاده می‌کند و از فتواهای تکفیری برای اهداف خود در لیبی، سوریه و یمن بهره می‌گیرد.
 
دارالافتای مصر فتواهای مورد نظر اردوغان را، که مخالفان نظام حکومتی ترکیه را به کفر و دشمنی با اسلام متهم می‌کند، «فتواهای اردوغانی» نامید و گفت: رئیس‌جمهور ترکیه پس از شیوع بیماری کرونا و گسترش فقر و بیکاری در کشور و شکست ارتش ترکیه در جنگ‌های خارجی، از خطابه‌های دینی برای تحقق آرامش در داخل کشور و پیروزی بر رقبای سیاسی خود استفاده می‌کند.
 
این مرکز ادامه داد: خطابه‌های دینی در ترکیه موجب تحکیم دیکتاتوری مطلق اردوغان است و اقدامات وحشیانه علیه معترضان تحت پوشش این خطابه‌ها انجام می‌شود. این خطابه‌ها چنین بهانه‌ای را به دست اردوغان می‌دهد که مخالفان خود را کافر و دشمن اسلام معرفی کند و سرکوب کردن دشمنان سیاسی خود را اعمالی مقبول بداند که شامل ثواب در آخرت خواهد شد.
انتهای پیام
captcha