مساجد زنجان فقط برای برگزاری نماز جماعت باز است
کد خبر: 3905272
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

مساجد زنجان فقط برای برگزاری نماز جماعت باز است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با ممنوع اعلام کردن برگزاری مراسم ختم و سایر تجمعات گفت: مساجد صرفاً برای برگزاری نماز جماعت باز است.

مساجد زنجان فقط برای برگزاری نماز جماعت باز استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، ۲۷ خردادماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازگشایی مساجد به معنای برگزاری مراسم ترحیم و سایر تجمعات مردمی نیست و فقط امکان اقامه نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگرچه وضعیت برخی از شهرستان‌ها از نظر شیوع کرونا سفید اعلام شده‌، اما از آنجایی که احتمال ناقل بودن برخی افراد جامعه وجود دارد، رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد برای ریشه‌کنی بیماری کرونا ضرورت دارد.

این مسئول با اشاره به ضرورت ضدعفونی روزانه مساجدی که اقامه نماز جماعت دارند، تاکید کرد: نمازگزاران حتما برای اقامه نماز جماعت در مساجد سجاده، مهر و تسبیح اختصاصی به همراه داشته باشند و از وسایل عمومی مساجد استفاده نکنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در فعالیت مساجد تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا و ستاد استانی است، بیان کرد: مساجد مثل سابق باز است و تصمیمی برای بستن مجدد مساجد با وجود قرمز شدن شرایط زنجان گرفته نشده است و تصمیم بر این است که مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز باشد.

وی همچنین یادآور شد: به مناسبت شب شهادت امام جعفر صادق(ع) ویژه مراسمی به همت حسینیه اعظم زنجان و در فضای مجازی تدارک دیده شده است که این مراسم با اجرای مهدی تحویلدار و سخنرانی آیت‌الله حسینی‌زنجانی، مرجع تقلید شیعیان و مداحی غلامرضا عینی‌فرد، مداح اهل‌بیت(ع) برگزار خواهد شد.

کرمی ادامه داد: مراسم از ساعت ۲۲ سه‌شنبه، 27 خردادماه آغاز و برای رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا صرفا به صورت مجازی از طریق صفحه اینستاگرامی حسینیه اعظم زنجان پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha