مساجد زنجان امکان برگزاری مراسم ترحیم را ندارد
کد خبر: 3907798
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

مساجد زنجان امکان برگزاری مراسم ترحیم را ندارد

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان  گفت: به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا، مساجد زنجان امکان برگزاری مراسم ترحیم را ندارد.

مساجد زنجان امکان برگزاری مراسم ترحیم را نداردحجت‌الاسلام یوسف اماملو، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: فعالیت مساجد تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است و حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شیوع کرونا در زنجان افزایش یافته است، تصریح کرد: به همین دلیل ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی در فعالیت مساجد استان ایجاد شده و برای پرهیز از تجمعات، امکان برگزاری مراسم ترحیم وجود ندارد.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید از تجمعات خودداری کرد، ادامه داد: برنامه‌های مناسبتی که سال‌های گذشته به شکل حضوری در مساجد برگزار می‌شد، امسال شکل دیگری به خود گرفته و در دهه کرامت نیز بیشتر برنامه‌ها در فضای مجازی دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در مورد نحوه برگزاری نماز جماعت در مساجد، ابراز کرد: نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و نمازگزاران باید وسایل شخصی مانند مهر و سجاده به همراه داشته باشند و از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه موسسات قرآنی نیز فعالیت خود را از هفته گذشته آغاز کردند، بیان کرد: در موسسات نیز باید تعداد قرآن‌آموزان در یک کلاس درنظر گرفته شود و افراد با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت موازین بهداشتی حضور یابند؛ البته استقبال از کلاس‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته است.

اماملو در مورد برنامه‌های این  سازمان برای میلاد امام رضا(ع) گفت: در حال برنامه‌ریزی برای این موضوع هستیم تا با توجه به شرایط شیوع کرونا، مراسم مناسبی برگزار شود و تصمیمات متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

گفتنی است مزار شهدای گمنام گاوازنگ زنجان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مجددا بسته شد. در تپه نورالشهدای زنجان از سال ۱۳۸۱ هشت شهید گلگلون کفن انقلاب اسلامی آرمیده‌اند.

انتهای پیام
captcha