تشکیل ۱۲۹ پرونده برای ۳۰۴ مدیر متخلف در زنجان
کد خبر: 3905806
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

تشکیل ۱۲۹ پرونده برای ۳۰۴ مدیر متخلف در زنجان

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان به عزم جدی قوه قضائیه برای مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: ۱۲۹ پرونده برای ۳۰۴ مدیر متخلف تشکیل شده است.

تشکیل ۱۲۹ پرونده برای ۳۰۴ مدیر متخلف در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، ۳۱ خردادماه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: با برگزاری جشن گلریزان در سال ۹۵، ۳۱۸ میلیون تومان کمک نقدی دریافت شد و رقم جمع‌آوری شده در سال ۹۸ یک میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان برآورد شده است که در سال ۹۹ میزان کمک‌ها با افزایش ۵۹ درصدی به ۲ میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در جمع‌آوری کمک در جشن گلریزان امسال رتبه دوم کشور را کسب کرد، ادامه داد: از طریق کمک‌های جشن گلریزان از سال گذشته تا کنون ۱۷۹ نفر آزاد شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان به راه‌اندازی سامانه تصمیم و تشکیل و راه‌اندازی بنیاد صیانت از خانواده در حوزه طلاق اشاره کرد و گفت: با این اقدامات طلاق در استان زنجان ۲۴ درصد کاهش یافته و پرونده‌های ورودی طلاق نیز ۳۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این مقام قضایی با بیان اینکه اکثر جرایم در استان روند کاهشی به خود گرفته است، ابراز کرد: در سرقت خرد ۸ درصد، سرقت ۳ درصد، تجاوز به عنف ۲۹ درصد و در قتل ۳۵ درصد کاهش داریم اما جرایم سایبری شاهد افزایش ۴۳ درصدی هستیم.

وی در مورد مبارزه با فساد تصریح کرد: ۱۲۹ فقره پرونده برای ۳۰۴ مدیر متخلف تشکیل شده که رسیدگی به پرونده شهردار و شورای شهر به اتهام اختلاس و ارتشاء و ابطال مناقصه پروژه بزرگ سبزه‌میدان و صرفه‌جویی ۴۲ میلیارد تومانی از مهمترین آن‌ها است.

نیارکی نصب پابند الکترونیکی را اقدامی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از زندانی شدن افراد خواند و گفت: برای 187 نفر پابند الکترونیکی نصب شده است. 15 درصد ورودی به زندان‌ها و 18 درصد جمعیت کیفری زندانیان کاهش یافته است.

وی تعداد پرونده‌های مسن دادگستری زنجان تا انتهای سال 97 را 51 هزار و 204 هزار فقره برشمرد و گفت: تعداد این پرونده‌ها تا پایان سال 98 با کاهش 81 درصدی به 9971 فقره رسیده است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 24 هزار و 325 پرونده وارد بخش‌های مختلف حقوقی، کیفری، شورای حل اختلاف، بازرسی، دادگستری، تجدید نظر و اجرای احکام شده است و بیش از 247 هزار پرونده رسیدگی شدند و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری زنجان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی در مورد پرونده شهرداری تصریح کرد: تحقیقات شهرداری کامل شده و به زودی دادرسی آغاز می‌شود و کل موارد با سرعت جلو رفته است. پرونده شهرداری سنگین است و ما به دنبال رسیدگی عجولانه در این حوزه نیستیم.

نیارکی با اشاره به اینکه سه شهردار، یک معاون، یک مرتبط، دو کارشناس رسمی، ۵ عضو شورا در ارتباط با پرونده مربوط به شورا در ارتباط با پرونده شهرداری بازداشت شدند، گفت: نهضت مبارزه با فساد همچنان ادامه دارد. میزان جرم این افراد میلیاردها تومان اختلاس و ارتشاء بوده است و پس از پایان پرونده، اطلاع‌رسانی لازم در این حوزه انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha