ساخت ۶ خانه عالم در همدان از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی
کد خبر: 3910324
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

ساخت ۶ خانه عالم در همدان از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: قرار است از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور، ۶ خانه عالم در ۶ روستای استان همدان ساخته شود.

ساخت 6 خانه عالم در همدان توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشورمحمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: عصر دیروز مجمع نمایندگان استان همدان دیداری با حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی داشتند.

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: در این دیدار اهم مسائل استان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و همچنین شناسایی مهمترین مسائل و موانع شهرستان‌های استان در حوزه‌های مختلف از منظر نمایندگان مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان و تقویت و ارتقای آنها با کمک نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار به آن پرداخته شد. یکی دیگر از موضوعاتی که مورد توجه نمایندگان مجلس و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت، «استقرار روحانیون در فضاهای روستایی»، بررسی «ساخت، تعمیر و نگهداری خانه‌های عالم در این فضاها»، «اصلاح پرداختی روحانیون مستقر» و «تقویت منابع برای جذب بیشتر مبلغین در روستاها» بود.

نظیری با اشاره به ضرورت پوشش بیشتر روستاها به مبلغین ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی جذب طلاب جهت تبلیغ در فضاهای روستایی را دارد، اما مهمترین مسئله، تأمین اعتبار و ساخت خانه‌های عالم برای استقرار این روحانیون است. سازمان‌دهی و ارتقای فعالیت هیئت‌های مذهبی استان، ارتقاء کارایی حوزه‌های علمیه، تقویت تبلیغ مستمر و پیوسته و همچنین افزایش ارتباط حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در بسترهای تبلیغی روستایی و شهری از دیگر مسائلی که بود که مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کسری بودجه اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان 1 میلیارد و 400 میلیون تومان است ابراز کرد: یکی از خروجی‌های این دیدار، تقبل پرداخت 400 میلیون تومان کسری بودجه از سوی سازمان تبلیغات بود، 1 میلیارد تومان مابقی نیز قرار شد با کمک نمایندگان مجلس از اعتبارات استانی تأمین شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر 63 روحانی مستقر در استان وجود دارد گفت: این مجموعه آمادگی جذب 100 روحانی تا پایان سال 99 را دارد که در صورت تأمین 80 روحانی دیگر از سوی تهران انتظار می‌رود، تعداد روحانیون مستقر در استان تا پایان سال به 180 نفر برسد.

نظیری گفت: جهت تأمین مکان برای استقرار روحانیون نیز به دنبال اجاره منزل و استفاده از ظرفیت‌های بدون استفاده در روستاها همچون خانه‌های بهداشت و مدارس غیر فعال و یا پایگاه‌های بسیج در این فضاها هستیم هرچند که ساخت و تعمیر و نگهداری خانه‌های عالم همچنان جز اولویت‌های مهم این مجموعه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در این راستا قرار است از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور، 6 خانه عالم در 6 روستای استان همدان ساخته شود که به زودی این کار آغاز خواهد شد اما آنچه مهم است تأمین حق‌الزحمه روحانیون مستقر است که این مجموعه به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلاتی در این حوزه روبرو است.

نظیری در پایان اظهار کرد: هرچند که مشارکت‌های مردمی در این روستاها خوب است اما کافی نیست ناگفته نماند که انتظاری از جمعیت روستاها نیز نمی‌رود چون این عزیزان خود به اندازه کافی با مشکلات مالی روبرو هستند.

انتهای پیام
captcha