ولایت فقیه، الگویی برگرفته از غدیر است
کد خبر: 3913358
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

ولایت فقیه، الگویی برگرفته از غدیر است

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ولایت فقیه تجلی غدیر است، گفت: بدون ولایت فقیه، حکومت دینی و اسلامی ناقص است؛ ولایت فقیه در جمهوری اسلامی یک الگوی نوین برگرفته از غدیر است.

ولایت فقیه تجلی غدیر استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان امروز، 8 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیه ۶۷ سوره مائده، یک مأموریت بسیار مهم و رسالت حیاتی را برای پیامبر اسلام(ص) بیان می‌کند که همان «اعلام ولایت حضرت علی(ع)» است.

وی افزود: مرحوم علامه امینی در جلد اول کتاب الغدیر به اهمیت واقعه روز غدیر خم و ارتباط این روز با ولایت امام علی(ع) اشاره کرده است.

حجت‌الاسلام کاملی‌فر با بیان این‌که مأموریت پیامبر اسلام(ص) در رساندن رسالت خود، با تهدیدات بسیاری همراه بوده است، گفت: اگر مأموریت مهم خود مبنی بر تبلیغ و تبیین امامت حضرت علی(ع) را انجام نمی‌دادند، رسالت ۲۳ ساله ایشان از بین رفته بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه عاشورا ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیر بیش از 100 آیه در ارتباط با مسئله امامت مطرح کرده و چندین بار فرمودند: هر کسی که من حاکم و سرپرست او هستم، علی و فرزندان او نیز سرپرست او است؛ همچنین ایشان در این خطبه چندین بار نام امام زمان(عج) و حدود ۲۴ ویژگی مهم ایشان را بیان کردند که این موارد نشان می‌دهد خطبه غدیر خم، سند حقانیت و مظلومیت شیعه است.

وی متذکر شد: مبنای اعتقادی و هویت شیعیان این است که این امامت و ولایت بدون هیچ تردید و ابهامی توسط پیامبر(ص) اعلام شده است. در واقعه عظیم غدیر تمامی حاضران با امام علی(ع) بیعت کردند و مأموریت بسیار مهمی را به گفته پیامبر اکرم(ص) به عنوان تکلیف شرعی برای انتقال این واقعه به تمامی غایبان برعهده گرفتند.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی افزود: متأسفانه ما شیعیان در انجام این وظیفه شرعی و مسئولیت مهم کوتاهی کرده و تاکنون نتوانستیم غدیر را به فرهنگ عمومی خود تبدیل کنیم، در حالی که غدیر باید مانند واقعه عاشورا و اربعین ماندگار و مردمی ‌شود.

حجت‌الاسلام کاملی‌فر با بیان این‌که اگر غدیر مورد غفلت قرار نمی‌گرفت، عاشورا به وجود نمی‌آمد، افزود: تمامی اختلافات شدیدی که در جهان اسلام و میان مسلمانان ایجاد شده و دشمنان اسلام نیز بر آن دامن زده‌اند، ناشی از فراموشی واقعه غدیر است؛ چراکه اگر غدیر مورد توجه باشد، این مشکلات به وجود نمی‌آید.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی متذکر شد: بر اساس گفته پیامبر اکرم(ص) اساسی‌ترین امر به معروف این است که در مورد ولایت علی ابن ابیطالب(ع) بفهمید و به نسل‌های آتی برسانید و از طرف ایشان به قبول این واقعیت تأکید کنید؛ چرا که این امر دستوری از سوی خدا و رسول خدا(ص) است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ اسلام هیچ حادثه و حماسه‌ای به اندازه اهمیت روز غدیر نیست؛ چرا که این روز موجب اکمال دین، اتمام نعمت، خشنودی خدا و یأس دشمن شده است؛ این روز آداب و اعمال فراوان و بسیار مهمی دارد که اهمیت روز غدیر را دوچندان کرده است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ولایت فقیه تجلی غدیر است، گفت: ولایت و امامت اساس دین بوده و بدون ولایت فقیه، حکومت دینی و اسلامی ناقص است؛ ولایت فقیه در جمهوری اسلامی یک الگوی نوین برگرفته از غدیر و به‌عنوان حکومت غدیر مطرح است که در سراسر عالم تأثیرگذار است و باعث شده تا مسلمانان شیعه با احساس غرور از شیعه بودن خود حرف بزنند.

انتهای پیام
captcha