پرچم سیاه بر گنبد حسینیه اعظم زنجان برافراشته شد
کد خبر: 3917913
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

پرچم سیاه بر گنبد حسینیه اعظم زنجان برافراشته شد

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، پرچم سیاه به نشانه اعلان عزای حسینی بر فراز گنبد طلایی حسینیه اعظم زنجان به اهتزاز درآمد.

پرچم عزای حسینی بر فراز حسینیه اعظم زنجان برافراشته شدبه گزارش ایکنا از زنجان، شامگاه پنجشنبه، ۳۰ مراد ماه مراسم تعویض پرچم حسینیه اعظم زنجان برگزار شد و پرچم سرخ شهادت جای خود را به پرچم سیاه عزا و ماتم داد و بر فراز گنبد طلایی حسینیه اعظم زنجان به اهتزار درآمد.

گفتنی است؛ تعویض پرچم یک رویداد تاریخی و سنت سالانه است که هر سال با آغاز ماه محرم رنگ سرخ پرچم به رنگ مشکی درمی‌آید و تا پایان ماه صفر بر فراز گنبد باقی می‌ماند، هدف از برگزاری مراسم تعویض پرچم‌ این مکان، اعلان آغاز مراسم عزای حسینی و آگاه‌سازی مردم استان در زمینه برنامه‌های اجرایی در این مکان است.

به گفته مرتضی شهامی، مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان امسال به دلیل شیوع کرونا و تغییر در مراسم عزاداری، پویشی با عنوان «هر خانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیئت» در نظر گرفته شده و خادمان حسینیه اعظم زنجان پرچم‌هایی را برای علاقه‌مندان به اقامه عزای حسینی در خانه‌ها اهدا می‌کنند.

وی ادامه داد: کسانی که علاقه‌مند به دریافت پرچم و نصب بر سر در منازل خود هستند، آدرس و شماره خود را به سامانه پیامکی با سرشماره 20001144 ارسال کنند.

شهامی اعلام کرد: مراسم عزاداری محرم نیز بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی و نوحه‌خوانی و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود و عزادارن باید با ماسک در مراسم حضور یابند.

انتهای پیام
captcha