اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا با رعایت اصول بهداشتی در فارس
کد خبر: 3919468
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳

اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا با رعایت اصول بهداشتی در فارس

مدیر ستاد اقامه نماز فارس از اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و در محیط های باز در این استان خبر داد.

سیدحسین ذوالانوار، مدیر ستاد اقامه نماز فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در این استان خبر داد و گفت: یکی از ایده‌های جذاب، فراگیر و خداپسندانه‌ای که در سال‌های اخیر در میان عزاداران حسینی به منصه ظهور رسید، اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا به جماعت بوده است.

وی با بیان اینکه بحمد الهی نمازهای باشکوه تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور و کشورهای اسلامی در سال‌های اخیر اقامه شدند، گفت: امسال علی‌رغم اینکه شیوع کرونا بیشتر فعالیت‌های فرهنگی را محدود کرده است، نماز ظهر تاسوعا و عاشورا با رعایت مقررات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سراسر استان فارس اقامه خواهد شد.

ذوالانوار بیان کرد: نماز جماعت در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تمامی هیئات مذهبی برگزار خواهد شد و استفاده از ماسک توسط نمازگزاران الزامی بوده و لازم است که نمازگزاران سجاده و مهر شخصی به همراه داشته باشند.

مدیر ستاد اقامه نماز فارس با بیان اینکه سطوح مشترک محل‌های برگزاری نماز قبل و بعد از مراسم گندزدایی می‌شوند،‌ گفت: امکانات ضدعفونی دست نیز تهیه و در دسترس نمازگزاران قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه کنترل تردد و ورود و خروج جهت جلوگیری از تجمعات نیز توسط مسئولان برگزاری انجام خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که این نمازها باشکوه هرچه بیشتری اقامه شوند.

انتهای پیام
captcha