اجرای طرح «نذر نیابتی» در حسینیه اعظم زنجان
کد خبر: 3919543
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

اجرای طرح «نذر نیابتی» در حسینیه اعظم زنجان

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه حسینیه اعظم زنجان دومین قربانگاه جهان اسلام است، گفت: طرح «نذر نیابتی» ذبح قربانی اجرا می‌شود.

اجرای طرح «نذر نیابتی» در حسینیه اعظم زنجانمرتضی شهامی، مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان از اجرای طرح نیابتی ذبح قربانی خبر داد و گفت: این طرح از سال‌های گذشته به منظور ذبح بهداشتی و سالم و برای افرادی که در زنجان حضور ندارند، پیش‌بینی شده بود و امسال با شیوع کرونا، قوت بیشتری گرفته است.

وی بیان کرد: در این طرح افراد وجه مورد نظر را به حساب حسینیه اعظم واریز می‌کنند و به خادمان حسینیه، وکالت می‌دهند تا از طرف آن‌ها قربانی تهیه و ذبح قربانی انجام شود و خادمان حسینیه نیز با تهیه قربانی آن را به کشتارگاه سپرده و در شرایط کاملا بهداشتی با حضور کارشناسان بهداشت ذبح انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه حسینیه اعظم زنجان دومین قربانگاه جهان و نخستین قربانگاه جهان تشیع است، یادآور شد: سال گذشته ۹۰۰ راس قربانی از این طریق ذبح شد و این مسئولیت مطابق با شروط نذرکننده انجام می‌شود.

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته خادمان حسینیه اعظم زنجان نیز در کشتار و بسته‌بندی گوشت فعالیت داشتند، ابراز کرد: امسال به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان حضور خادمان وجود ندارد و بر همین اساس توزیع قربانی‌ها نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی افزود: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۰۵۳۳۱۲۳ به نام واحد نیابتی حسینیه اعظم زنجان برای وایز وجه نذر قربانی در اختیار شهروندان است و نذرکنندگان پس از وایز وجه می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۴۳۳۳۲۳۰۳۰ جهت هماهنگی برای موعد ادای نذر تماس بگیرند.

شهامی تصریح کرد: امسال با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مراسم یوم‌العباس زنجان برگزار نخواهد شد اما دل‌های عاشقان همچنان در مکتب حسینی می‌تپد و هر دلداده‌ای در هر کجای دنیا اندوه و ناله خود را روانه پایتخت شور و شعور حسینی می‌کند.

وی ادامه داد: امسال طرح کمک مومنانه در یوم‌العباس در نظر گرفته شده و با کمک ارگان‌های مختلف مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان، واحدهای تولیدی، اوقاف و امور خیریه و سایر موارد بسته‌های معیشتی تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha