کتاب «هفت ققنوس مهاجر» در ابهر رونمایی شد
کد خبر: 3925538
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰

کتاب «هفت ققنوس مهاجر» در ابهر رونمایی شد

کتاب «هفت ققنوس مهاجر» تألیف عبدالمجید اکبری در ابهر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و شماری از خانواده‌های شهدا، رزمندگان و مولف این کتاب برگزار شد.

کتاب «هفت ققنوس مهاجر» در ابهر رونمایی شدبه گزارش ایکنا از زنجان، آیسان صادقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر، پنجم مهر‌ماه در مراسم رونمایی از کتاب هفت ققنوس مهاجر که به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد، با تأکید بر اینکه کتاب می‌تواند نقش مقاومت ایثار و شهادت در پیروزی رزمندگان را به خوبی بیان کند، افزود: رسانه نوشتاری همانند رسانه دیداری و شنیداری گویا‌ترین زبان برای بیان صحنه‌های شکوهمند دفاع مقدس و پیوند فرهنگ ایثار و شهادت با فرهنگ عمومی جامعه است.

وی با اشاره به فعالیت ارزشمند هنرمندان ابهری در زمینه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به طرق مختلف از جمله تالیف کتاب‌های متعدد در این زمینه، ببان کرد: شرط اصلی دست به قلم شدن نویسندگان در زمینه دفاع مقدس ارتباط و شناختی است که باید با شهدا داشته باشند.

در ادامه این مراسم نیز مولف کتاب «هفت ققنوس مهاجر» با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به نقش بی‌بدیل مادران شهدا در طی مسیر عاشقی توسط آنان، اظهار کرد: تمامی ذوق و شوقم در نگارش این کتاب از مادران شهدایی که فرزند عزیز خویش را در راه اسلام فدا کردند سرچشمه می‌گیرد.

عبدالمجید اکبری ادامه داد: کتاب هفت ققنوس شامل خاطرات، حکایت‌های عرفانی و اخلاقی شهیدان سیدرضا حسینی، اصغر الهیاری، محمود شیرمحمد جماعت، مهدی برجی،  مصطفی جوادی، غلامرضا جعفری و رضا سلیمانی است که توسط نشر موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی ضریح آفتاب چاپ شد.

اکبری با ارائه بخشی از مقدمه این کتاب، ادامه داد: شهید در اصطلاح به معنای گواهی دهنده است گواهی شهادت دادن به معنای اطلاع دادن از چیزی است که به هر دلیل الان مورد توجه نیست معامله با خدا که برترین برد آدمی در حیات خود است و البته مراتب مختلف دارد و گاهی با پول و گاهی با وقت در اوج خود با جان است در کشاکش زندگی روزمره آدمی گم می‌شود شهیدان با شور عشق خود نگاه‌ها را به آن سو می‌برند و گواهی می‌دهند که در بهشت باز است و معامله با خدا ممکن می‌شود.

انتهای پیام
captcha