رونمایی از «سرو نستوه» در چهلمین روز درگذشت آیت‌الله تسخیری + عکس
کد خبر: 3926239
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

رونمایی از «سرو نستوه» در چهلمین روز درگذشت آیت‌الله تسخیری + عکس

کتاب «سرو نستوه» مروری بر زندگانی، اندیشه‌ها و ویژگی‌های آیت‌الله تسخیری در مراسم چهلمین روز درگذشت ایشان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، این کتاب امروز، هشتم مهرماه، در نشست «بررسی شخصیت و اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری» به مناسبت چهلمین روز ارتحال ایشان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس این سازمان؛ غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر شخصیت‌های حاضر در نشست رونمایی شد.

در این مراسم سه نشریه به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیسی درباره آیت‌الله تسخیری رونمایی شد که ابعاد شخصیتی این عالم وحدت‌گرا را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده است.

نشست بررسی شخصیت و اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری با مشارکت شخصیت‌هایی از داخل ایران، علما و اندیشمندان کشورهای لبنان و عراق به شکل حضوری و ویدئوکنفرانس در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این نشست سخنرانی‌های خود را با موضوع زندگی و شخصیت آیت‌الله تسخیری ارائه دادند و بر وحدت‌گرا بودن این عالم و اندیشمند مسلمان و حضور فعالانه ایشان در همایش‌های مختلف دینی به ویژه در میان اهل سنت تأکید کردند.

سيدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ابوذر ابراهيمی‌تركمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ آیت‌الله صادقی رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛ غلامعلی حدادعادل، رییس بنیاد سعدی؛ سيدمحمد حسینی، معاون امور راهبردی دولت و مجلس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمين محمدمهدی تسخیری، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها، از جمله سخنرانان این نشست بودند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین نعمانی، از فعالان فرهنگی عراق؛ شيخ خالد الملا، رئیس جمعیت علمای عراق؛ شیخ حسن بغدادی، رئیس جمعیت احیای فرهنگ جبل‌ عامل «امام صادق(ع)» لبنان؛ شیخ ماهر حمود، رئیس اتحاد جهانی علمای مقاومت لبنان؛ شیخ‌الاسلام شکور پاشازاده، مفتی اعظم جمهوری آذربایجان؛ شیخ زهیر جعید، هماهنگ‌کننده جبهه عمل اسلامی لبنان؛ سیدعلی العلاق، از علمای شیعه عراق و جابر الجابری، قائم مقام وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق، از دیگر شخصیت‌های خارجی این مراسم بودند که سخنرانی خود را از طریق ویدئوکنفرانس ارائه دادند.

انتهای پیام
captcha