تهیه تلفن همراه برای دانش‌آموزان؛ چالش پیش‌روی بهزیستی زنجان
کد خبر: 3927007
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸

تهیه تلفن همراه برای دانش‌آموزان؛ چالش پیش‌روی بهزیستی زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و لزوم آموزش مجازی در شرایط شیوع کرونا، تهیه گوشی هوشمند برای تحصیل دانش‌آموزان به چالش جدی تبدیل شده است.

تهیه تلفن همراه برای دانش‌آموزان؛ چالش پیش‌روی بهزیستی زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، محمد محمدی، مدیرکل بهزیستی استان زنجان، عصر امروز، 12 مهرماه در نشست خبری با اشاره به اینکه افراد بالای 60 سال سالمند محسوب می‌شوند، اظهار کرد: 2 هزار و 780 نفر از سالمندان زیر پوشش بهریستی هستند که 144 نفر از آن‌ها در مراکز نگهداری تحت مراقبت هستند.

وی با اشاره به تدوین سند ملی سالمندان ابراز کرد: این سند به ادارات مختلف ارسال شده تا برای همه امور سالمندان برنامه‌هایی ارائه شود که امیدواریم با عملیاتی شدن آن، اقدامات با کیفیت بهتری برای این قشر ارائه و رفاه و آسایش آن‌ها تامین شود.

این مسئول ادامه داد: در راستای تشویق خانواده‌ها برای مراقبت از سالمندان در منازل، طبق مصوبه دولت برای سالمندان بالای 91 ساله تحت پوشش بهزیستی، مبلغ یک میلیون تومان پرداخت می‌شود و بهزیستی برای توانمندسازی سالمندان، حمایت‌های لازم از مناسب‌سازی منازل تا ارائه وسایل و تجهیزات توانبخشی را انجام می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به وجود 6 مرکز خدمت در منزل برای توانمندسازی سالمندان بیان کرد: 4 مرکز خدمات ویزیت در منزل و 2 مرکز کارهای مراقبت در منزل را انجام می‌دهند که عملکرد آن‌ها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اما هم‌اکنون 174 سالمند در منزل از خدمات آن‌ها بهره‌مند هستند.

وی تعداد معلولان زیر پوشش بهزیستی استان زنجان را ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر برشمرد و افزود: ۱۴ هزار و ۴۲۸ نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی استان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند و این اداره 90 درصد از وظایف خود را به بخش خصوصی واگذار کرده با این حال ماهانه 10 میلیارد تومان برای جامعه هدف خود هزینه می‌کند.

محمدی یادآور شد: حدود 2 هزار و 694 فرد نابینا در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد یک هزار و 586 نفر مستمری دریافت می‌کنند و  ۱۲۴ دانش‌آموز و ۵۱ دانشجوی نابینا نیز از همه امکانات بهزیستی از بدو تولد در بهزیستی استان زنجان بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: ناشنوایان نیز مانند سایر معلولان از خدمات بهزیستی بهره‌مند بوده که از 2 هزار و 903 معلول ناشنوای تحت پوشش بهزیستی، یک هزار و 739 نفر مستمری دریافت می‌کنند و حمایت‌های لازم از ۱۹۲ دانش‌آموز و ۴۰ دانشجوی ناشنوا انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای تحصیل دانش‌آموزان را از مهمترین‌های چالش‌های این روزها دانست و گفت: همچنین با توجه به مشکلات اقنصادی موجود، بحث ودیعه مسکن نیز از دیگر مشکلات است که امیدواریم خیران استان در این راستا نیز به بهزیستی کمک‌ کنند.

انتهای پیام
captcha