کمبود خانه عالم در روستاهای اسدآباد و مشکلات فرهنگی
کد خبر: 3929032
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

کمبود خانه عالم در روستاهای اسدآباد و مشکلات فرهنگی

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه آمار کمترین تعداد خانه‌های عالم با تعداد 10 خانه در استان متعلق به این شهرستان است، گفت: متاسفانه در روستاهای فاقد روحانی شاهد آمار چشمگیر مشکلات فرهنگی هستم.

کمبود خانه عالم و مشکلات فرهنگی در روستاهای اسدآبادحجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به وضعیت حضور مبلغان در این شهرستان اظهار کرد: تعداد ۴۵ روحانی در این شهرستان حضور دارند و با توجه به نبود خانه عالم از اعزام بیشتر روحانیون به روستاهای مختلف معذور هستیم.
وی با بیان اینکه در روستاها و محلاتی که مبلغان مستقر هستند کمترین آمار طلاق و خودکشی وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه در روستاهای فاقد روحانی شاهد آمار چشمگیر مشکلات فرهنگی هستم.
رستمی بیان کرد: برای رفع این مشکل با توجه به اینکه خانه عالم وجود ندارد باید از ظرفیت رابطان فرهنگی استفاده شود که این افراد از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیئت‌های اندیشه‌ورز که شناخت خوبی از جوانان مومن و انقلابی هر منطقه دارند، مشکلات و راه‌حل‌ها را شناسائی کنند.
وی ابراز کرد: بخشی قابل توجهی از مشکلات بخش پیرسلمان با مستقر شدن یکی از کارمندان اداره تبلیغات اسلامی در بخشداری حل خواهد شد که امیدوارم این موضوع به زودی سرانجام بگیرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد گفت: آمار کمترین تعداد خانه‌های عالم با تعداد 10 خانه در استان متعلق به این شهرستان است.
رستمی تصریح کرد:در بخش پیرسلمان و شهر آجین با وجود ۴ مسجد تنها یک روحانی در این محل مستقر است و برای آجین بخشی که ۱۰ سال از تأسیس آن می‌گذرد این یک خلأ به حساب می‌آید.
رستمی خاطر نشان کرد: در مجموع ادارات شهرستان اسدآباد ۷ اداره با وجود اینکه شرایط برگزاری نماز جماعت را دارند و نامه‌نگاری‌های بسیاری هم صورت گرفته اما شاهد بی‌توجهی مدیران این ادارات نسبت به اقامه نماز جماعت هستیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی از افتتاح اولین استدیو شهرستان اسدآباد در ساختمان این اداره خبر داد و گفت: این استدیو به منظور ضبط تواشیح و سرودهای فرهنگی و هنری و هم‌چنین برای ضبط برنامه‌های رادیویی که با موافقت صدای همدان صورت گرفته است راه اندازی شده و  به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha