آغاز اجرای طرح «آمران سلامت» در زنجان
کد خبر: 3931316
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

آغاز اجرای طرح «آمران سلامت» در زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح «آمران سلامت» به منظور توسعه آموزش‌های همگانی و ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری اجرایی می‌شود.

آغاز اجرای طرح «آمران سلامت» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، شهرام میرزایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، 5 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح «آمران سلامت» در راستای فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان ستاد ملی کرونا در خصوص استفاده از ظرفیت داوطلبان برای مبارزه با ویروس کرونا اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح مواردی همچون توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری بر مبنای جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی – درمانی از قشر آسیب پذیر جامعه در مواجه با ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح آمران سلامت از 5 آبان‌ماه آغاز و تا 15 آبان‌ماه ادامه دارد، ابراز کرد: این طرح در شهرستان‌های زنجان، ماهنشان، طارم، خرمدره، ایجرود، خدابنده و ابهر اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در خصوص جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان، اعضای جوانان و داوطلبان مستقر در چادرهای هلال احمر از این افراد درخواست رعایت پروتکل‌های بهداشتی را می‌کنند تا نسبت به این مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مستلزم رعایت جدی توصیه‌های بهشداتی است، تصریح کرد: در چادرهای هلال‌احمر ماسک به قیمت دولتی عرضه می‌شود و از شهروندان تقاضا داریم استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

میرزایی یادآور شد: بخش دیگری از این طرح به حل مشکلات افرادی که در اثر کرونا متضرر شده و آسیب دیده‌اند، مربوط است که با استفاده از ظرفیت خیران و داوطلبان نسبت به تامین بخشی از مایحتاج بهداشتی و درمانی این هموطنان اقدام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha